Filmkväll

Det händer inte ofta. Jag kan faktiskt inte ens nämna när vi gjorde det senast.
Men ikväll är det faktiskt dags, ikväll ska vi titta på film och vi har tom köpt chips o världens godaste godis Polly!

Dags för hemfärd

Efter några varma, men otroligt fina dagar i vårt älskade Halmstad så är vi nu på väg hemåt igen.
Jag trivs så bra där nere och känner sånt lugn när jag kommer dit, barnen älskar att vara där och likaså Alex som har bott i Halmstad och har många av sina vänner där. En dröm är att vi ngn dag får möjlighet att ha en egen liten stuga i Halmstad. En liten stuga att inreda och kunna utnyttja när som helst under året. Vem vet i framtiden kanske....

Hur som, dagarna har spenderats mestadels i skuggan, åtminstone för min och Mollys del. Sen har jag o min kära mor haft en mindre lyckad shoppingtur inne i stan, vi har besökt Riccardos och sedan avslutat med mat o dryck på Bulls.

Och även om vi älskar vårat Halmstad så ska det bli riktigt skönt att få komma hem, packa upp och bara vara hemma under den sista semestern som vi har kvar tillsammans den här sommaren.

Molly sex månader

För några dagar sen passerade Molly halvåret och blev sex månader. Ett helt halvår! Sanslöst!

Vikt: 7820 gram
Längd: 64,3 cm
Gillar: oliver är fortfarande den stora idolen och skriker av skratt så fort han rör eller pratar med henne. Hoppgungan samt den vanliga gungan är oxå väldigt roligt.
Äter: får mer och mer burkmat nu och välling på kvällen och morgonen. Precis som sin bror så är även Molly väldigt glad i mat och favoritmaten hittills är helt klart pasta.
Nytt: Är aldrig still utan förflyttar sig hela tiden. Från att ligga på rygg ena sek i babygymmet så ligger hon på mage en bit bort på golvet andra sek. Sitter även bättre o bättre nu hela tiden, men kan fortf välta då hon tex tittar upp i taket.

Fick en gåstol av mormor i sex månaders present.

Storebror visar hur man gör.

Anledning till att jag göra såna här månadsuppdateringar om M är att jag ska göra en årsbok till henne precis som jag gjorde till oliver. Jag tar alltså kort på henne varje mån den 23 tills att hon fyller 1 år och skriver vikt, längd, vad hon gillar mm. Sedan när hon fyllt ett så gör jag en fotobok av det. Molly 0 - 1 år. Tror hon tycker det kan vara kul att ha sen och det är även riktigt roligt att se o läsa om förändringen och utvecklingen syskonen emellan. Ett litet tips bara!

Halmstad

Efter ett besök hos farbror doktorn för att kolla vf min mage fortf är så svullen så styrde vi bilen ner mot västkusten och stugan.
Värmen va likadan här så det blev lite plaskande i poolen för pojkarna samt Molly medan min kära mor och jag höll oss i skuggan.

Efter en liten stund, tro det eller ej, så började det faktiskt regna. Man vågar knappt tänka tanken, än mindre säga det högt men det va faktiskt lite skönt. Skönt att få sätta sig på altanen och bara få lyssna på ljudet av smattrandet.
Regnet va inte direkt långvarigt och tur är väl det så nu sitter vi här i sällskap med min moster o man som kommit på besök. Det vankas trav för herrarna och vi andra ska nog bara fortsätta njuta av den här fina fredagskvällen.

En dag vid Hindsen

Igår tillbringade vi hela dagen ute vid Hindsen. Det har blivit lite av en tradition att ha en heldag/natt där åtminstone en dag varje sommar. Och vi hade lika roligt och härligt som varje år, både stora och små. Bad, lek, båtåkning, grillning mm va vad som dagen bestod av och hela familjen va mer än nöjd när vi styrde hemåt vid tio tiden på kvällen.

Bjuder på en liten bildbomb

Stughäng

Vi dumpade bara av allt bagage hemma och styrde direkt mot stugan för lite sol o bad när vi kom hem.  Va alldeles för fint väder för att stanna hemma. Tvätten fich helt enkelt vänta!

Stockholm

Är på väg hem efter några härliga dagar i huvudstaden tillsammans med familjen Holmström/linden. Grönan, Skansen, gamla stan och söder har vi besökt i den underbara värmen. Har varit super mysigt men det enda tråkiga är att vi har inte ätit så god mat utan har haft väldig otur med matställena vi åt på. Tom hotellfrukosten va lite sämre än vanligt. Och maten och hotellfrukosten är iaf ngt jag brukar se fram emot när vi åker iväg. Men annars har det varit 3 riktigt härliga dagar i fina Stockholm.

Min fina.

Powernap i gamla stan.

Allsång på Skansen

Bensträckare i Gränna

1984-2014

I år är året då jag lämnar 20+ och träder över på mitt 30 år. Om lite drygt tre månader med andra ord är det dags. Jag har så svårt att förstå det, 30 låter så himla stort och samtidigt väldigt vuxet. Jag känner mig inte ett dugg vuxen även om jag faktiskt kanske är det.

Hur som haver då jag älskar födelsedagar så även min egen så har jag ju funderat på den här dagen sen ett år tillbaka. Alex har lite svårt att förstå mitt engagemang och mitt stirrande över denna dag men jag kan inte hjälpa det. Ens födelsedag är ngt speciellt och ska firas med dunder o brak och då lite extra när man fyller jämnt, såklart.

Efter mkt funderande så har jag iaf nu kommit fram till att min 30 års dag kommer att firas under inte mindre än tre lördagar i oktober. En lördag med vännerna, en lördag med släkten och en lördag på hotell i Göteborg. Och jag tycker det ska bli himla roligt.  Så nu ska jag bara knåpa ihop lite inbjudningar och planera detaljerna sen är jag redo.

Semestern

Att det kam vara såhär underbart väder under semestern två år i rad är helt otroligt. Otroligt skönt!
Dagarna går åt till att sola, bada och njuta i skuggan med bra läsning. Vi njuter till fullo!

Älskade underbara sommar!

På väg hemåt

Vi har haft några riktigt toppen dagar på Öland med massa sol, bad, god mat o dryck, lek och roligheter. Tror att alla är nöjda med vistelsen och hoppas på att det kan bli Öland nästa år igen.

Vi åkte i måndags och tillsammans med min syster o familj så hyrde vi två små campingstugor som vi har bott i. Och även om jag gärna hade stannat några dagar till så ska det bli skönt att komma hem till våran goa säng. För även hur skönt det än är på semestern så är det alltid skönt att komma hem, bla till sin egen säng.

Öland

Just nu befinner vi oss på Öland och har det helt underbart. Det va några år sen sist jag va här och jag hade glömt bort hur himla fint det faktiskt är här.

Igår när vi kom hit så började vi med, till pojkarnas stora lycka,  ett besök på lådbilslandet.
Jag har själv varit där när jag va liten men minns ingenting av det och hade inga större förväntningar. Det va rätt slitet och det fanns inte mkt att välja på när det kommer till mat men vad gjorde det när killarna hade hur kul som helst!  Det kördes bil, lastbil, tåg mm och både oliver o milo va väldigt nöjda med början på våran vistelse på Öland.

Nu blir det stranden för vår del!

Underbart är nu

Vilken toppen vecka det ha varit ! Tyvärr är jag som många andra att jag har svårt att njuta av nuet och oroar mig ofta för hur länge sommarvärmen är här.  Kommer det va lika fint imån? Hur blir det på lördag när vi ska dit? Osv osv.
Jag njuter verkligen av dagen men jag måste nog börja lära mig att verkligen njuta i nuet och inte oroa mig för hur morgondagens väder ska bli.

Ikväll är jag och barnen själva hemma då Alex är iväg med några andra pappor och gör stan. Såg fram emot en kväll ensam med en bok eller en bra film nu när barnen somnat, men nu är jag så trött så jag kommer nog att ta natten istället.

När man ligger vaken

Barnen sover fortfarande och jag vågar knappt röra mig då jag är rädd att de ska vakna. De behöver sova, speciellt oliver. Så jag har legat vaken sen halv sju och kollat på mobilen, läst bloggar, kollat IG och planerat lite förändringar i vårt sovrum.  Vi har helt o hållet svartvitt här inne och jag vill ha bort det svarta och ersätta det med ljusgrått och lite mer vitt.

Med lite enkla medel såsom att byta ut överkastet mot ett ljusare och gardinerna mot ett par vita "rullgardiner" så händer det ju lite. Sedan vill jag ha en  ny fondvägg oxå men det är såå svårt att hitta en tapet då det finns så många fina.
Sedan vill jag ha nya sängbord och tillslut en ny säng, gärna en högre. Men ha tittat efter det länge utan att hitta ngt som är intressant. Så för att börja ngnstans , först ut nya gardiner o överkast.

På hemmaplan

Efter lite drygt en vecka på bästkusten så är vi nu hemma. Blev några härliga dagar i Halmstad, en dag i Helsingborg samt ett fikastopp i Falkenberg. En fin start på semestern 2014.

Den här veckan kommer vi att hålla oss på hemmaplan då Alex jobbar.  Så vet inte riktigt vad jag o barnen ska hitta på, det återstår helt enkelt att se. Vi håller tummarna för att vädret är med oss iaf och som det är idag är det ju verkligen toppen.
Jag och Molly ligger i skuggan på altanen o bara njuter av den härliga värmen. Får passa på innan Oliver kommer hem efter att ha varit hos farmor o farfar, för när han kommer blir det inget med att ligga stilla. Då lär det bli fotboll utan ngn som helst vila.

Östra stranden

Falkenberg

Molly just nu

Trevlig måndag!

En finare kväll

Igår va vi bjudna hem till I och E, de bor helt underbart precis vid vattnet och med närhet både till stan och till havet. Ett bättre läge är svårt att hitta.

I hade packat en liten picknickkorg som vi tog med oss ut för att börja med lite fotboll. Det blev inte så mkt av den varan dock då Oliver va mer intresserad av att titta på båtarna.

Underbart att ha möjligheten att gå ut runt hörnet och både kunna njuta av lugnet och båtarna samt att ha fem minuters promenad till stadens centrum.

Till bords bjöds det på otroligt goda grillade hamburgare och en cheesecake med jordgubbar till efterrätt.

Vi hade en himla fin kväll och tiden bara rusade iväg.
Det märks att det blev lite senare än vanligt för allihop igår då båda barnen sover fortfarande. Och då båda höll igång rätt bra hela kvällen så är det heller inte så konstigt :).