Ett bra inlägg på Facebook

Såg ett så otroligt bra Facebook inlägg igår. Har länge tänkt skriva ngt liknande men den här kvinnan har sagt nästan allt som jag tänker.
 Visst vi har ingen egen gård men det finns fler anledningar  till varför inte alla föräldrar kan dela sina föräldradagar lika .  
Att folk har åsikter om precis allt och speciellt när det kommer till föräldraskap det vet vi. Men när man påstår att man skulle vara en sämre förälder för att man inte tar ut dem gör mig riktigt arg.  Och att andra ska bestämma hur vi i vår familj ska fördela våra dagar och hur vi ska leva våra liv kan göra mig totalt vansinnig. Vi gör det som fungerar bäst och är det bästa för oss. 

Tack Maria Wallström för att du sätter ord precis på hur så många känner när det kommer till dessa bajsnödiga åsiktsmaskiner.





Kommentarer
Postat av: Issa

Åh så bra skrivet!!! :)
Jag blir bara förbannad när jag tänker på det här med jämställdhet av föräldradagar.
Lätt att vara politiker och besluta hit och dit. Annat att vara en "vanlig eller ovanlig Svensson" och tvingas leva därefter.
Minns att vi räknade på hur det skulle vara att ha Erik hemma, ekonomiskt. Faktum är att vi får ut mer pengar av att han är hemma. Valet torde därmed vara lätt men det finns ju annat än pengar här i livet. Fasar inför dagen då L ska börja förskolan. Möjligen tidigare än vad han skulle ha gjort om E fått överlåta fler dagar. Självklart vill E vara hemma men frågan är hur/vad som händer på jobbet då. Ett jobb är ett jobb, och ett barn är ett barn. Ett barn behöver sina/sin förälder, mer än vad vi behöver ett jämställt samhälle!!!

2016-01-11 @ 04:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design