Söndagstankar

Nu är det inte många dagar kvar tills det är dags för mig att lägga mig på operationsbordet. En operation som jag  tidigare tagit ganska lätt på men som jag nu blir mer o mer nervös inför. 

Just nu är jag inne i en period då det är rätt mycket, både på jobbet o hemma. Det är stressigt och operationen som väntar gör det inte enklare då jag kommer "förlora" flera dagar pga att jag blir sängliggandes och jag känner mig själv. Det dåliga samvetet är då ett faktum! Inget jobb på ett par v, ingen träning på ett par månader och dessutom otillräcklig hemma o för barnen. 

Har fått väldigt dåligt med sömn den här helgen, varit vaken på nätterna, känt stressen, haft ångest , funderat på olika lösningar på jobbet mm. Jag hör hela tiden att jag måste prioritera, man kanske inte ska va med på alla aktiviteter, jag behöver kanske inte träna både på morgonen o kvällen, det behövs kanske inte städas just nu idag, det räcker kanske att äta ngt lättare idag som tex mackor ikväll , lunchen imån får ordna sig ändå. Men då man är uppe i varv så är det ganska svårt att varva ner.  Har jag tex inte med mig lunch imorgon betyder det även att jag måste gå ut och köpa lunch vilket tar längre tid och mindre tid att arbeta.  Mer stress.

Jag älskar december månad och allt vad det innebär. Men just nu känner jag att jag bara vill att den här stressiga perioden med en massa måsten o förväntningar ska vara över. Jag är trött, jag vill kunna sova utan att vakna pga ångest o stress. Jag vill kunna vara vaken o njuta av stunden utan att känna att jag är på fel plats.

Min älskade stjärna - passar på att gosa /leka/bära så mkt som möjligt med henne o hennes bror nu innan jag blir helt sängliggandes. 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Man kan inte vara kick as grym jämt, och det är helt ok 😊 Tänk så mkt ont o lindade du slipper i resten av ditt liv efter operationen 😊 Men kan tänka mig att det är svårt att sätta sig själv i första rummet, men man måste i första hand må bra själv 💕 Kram och masa pepp kommer skickat

Svar: Tack fina 😘
Linda

2015-11-22 @ 14:00:47
Postat av: Issa

Har inte fattat att det är så nära, när är det dags? Förstår frustrationen, känner igen mig. Kan inte slappna av om jag inte har gjort allt osv. Det är en konst att kunna lägga saker åt sidan. Jag försöker träna varje dag, Erik hjälper ovetandes till genom att inte plocka undan efter sig osv.
Som sagt, ett rent hem eller lagad mat osv behöver man absolut inte ha. Jag älskar mackor, det är både Alex o jag uppväxta på - och det blev väl inga större fel ;).
Strunta i träningen och busa/träna med barnen - det ger både frisk luft, motion och energi. Googla på träna med barn - Oliver är perfekt i storlek :). Många kramar från oss på landet med en tvätthög som svämmar över, löv att köra till komposten och med disk att ta hand om!

Svar: Den 8 dec är det dags att lägga sig på op bordet- med lite blandade känslor. Så då gäller det att lägga allt annat åt sidan, lättare sagt än gjort 😝
Linda

2015-11-23 @ 09:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design