Blogga eller ej

Ibland funderar jag på varför jag egentligen bloggar. Visst jag gillar att skriva av mig, kunna gå tillbaka och läsa, minnas, skratta, inspirera, ventilera åsikter och samtidigt få dela med mig av sådant som jag gillar men frågan är vad jag egentligen får ut av det genom att skriva öppet. Varför har jag inte en stängd blogg istället? Eller sparar dok. på datan?  
För även om jag gillar att dela med mig av tips, inredning, shopping så delar jag ju även med mig en liten del av det privata - när det tex kommer till barnen, vad vi gör mm, det är ju inte bara mitt liv.

Jag har absolut ingen stor blogg, den är väldigt liten men ni är ändå ca 150 personer som läser min blogg dagligen och jag kanske vet vilka 20-30 av er är(?). Det känns lite småläskigt på ngt vis, att ni vet vad jag gör/gillar/ogillar/känner/tycker och jag har inte en aning om vilka ni är. 

De människor som har blogg/instagram/Twitter eller delar med sig på ngt annat socialt forum som tex Facebook måste nog ha ett sorts bekräftelsebehov. Man vill ha feedback o bekräftelse på det man gör, precis som på det mesta man gör här i livet. 
Och det är rätt konstigt att jag som gärna inte vill höras, synas eller ta för mkt plats i det verkliga livet då väljer att ha en blogg. Där vem som helst som vill kan se och höra mig när de har lust. Lite dubbelmoral från min sida?! För jag ska inte sticka under stol med att jag gillar att få höra att folk som jag aldrig trodde skulle läsa min blogg, faktiskt gör det. 
Det är väl bara så att skriva ner saker vid en skärm är lite enklare och jag syns och hörs åtminstone inte just där jag sitter.

Väldigt blurrigt inlägg såhär på måndagsförmiddagen och jag vet egentligen inte vart jag ville komma. Svaret på frågan om jag borde blogga eller ej lär jag inte få nu. Ibland känner jag bara för att lägga ner bloggen, speciellt då den blir lite av ett stressmoment oxå, medans andra dagar så blir suget av att få ventilera, dela med mig av det jag gillar eller visa upp sånt jag är oerhört stolt över - dvs min familj, alldeles för stort. 

Ha en fin måndag nu ❤️





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design