En liten påminnelse då livet är skört

Jag tycker att för varje dag som går så får vi ytterligare bevis och tecken på att livet är skört o att allt kan förändras i en handvändning. Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet och det skrämmer mig. Finns inget som skrämmer mig så mkt som tanken att ngt skulle hända ngn av mina nära. Så det är därför viktigt att ta tillvara på varenda ögonblick vi har tillsammans med de vi bryr oss om.

Jag och A bråkar aldrig, visst att vi kan vara oense om vissa ting men vi bråkar inte. Men för några dagar sedan hade vi ett tjafs,ett onödigt missförstånd som blev en höna av en fjäder o som gjorde att vi gick o lade oss utan att ha rett ut det ordentligt. Har aldrig känt en sån tyngd tidigare när jag vaknade dagen efter. Visst vi redde ut allt direkt på morgonen o insåg hur löjligt det va men man ska aldrig gå och lägga sig när man är oense och inte heller åka iväg/bort när man är det, inte ens göra ett ärende utan att allt är bra.  

Senare den dagen fick jag veta en sak som är ytterligare ett bevis på att livet kan förändras från den ena sekunden till den andra. Då känner jag ännu mer att det inte finns tid för onödiga tjafs. Allt kan gå från perfekt till katastrof på bara två sekunder. 



Här hemma säger vi alltid Jag älskar dig, både när vi lägger oss, åker till jobbet, lämnar på dagis, alltså vid varje tillfälle i stort sett. Något som jag tycker är oerhört viktigt. För som jag skrev tidigare, livet är alldeles för skört och man vet aldrig vad som väntar runt hörnet. 
Jag vet att det låter klyschigt och för en del lite för mkt men det är inte mindre sant för det. Så det kan inte sägas för många gånger så ta det som en liten påminnelse: Ta tillvara på varje ögonblick, njut av era kära o tiden ni har tillsammans och låt inga missförstånd eller andra bagateller ta upp er tid.  Vår tid tillsammans med de vi älskar är alldeles för dyrbar för det! Ta inget eller ingen för givet, be om förlåtelse och låt eran familj o dem ni älskar få veta hur ni känner - ofta o mkt.  Lev idag för ingen vet vad som väntar imorgon. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design