Gravidstatus

Stor, klumpig, trött, röd i ögonen, svullen, sömnlös, värk, halsbränna och magkatarr utan dess like. Tappar jag ngt på golvet så låter jag det ligga kvar där tills ngn annan plockar upp det, det är alldeles för jobbigt att böja sig ner för att plocka upp det.
 
Måste säga att det är rätt skönt att bara få vara hemma just nu. Att slippa ta på sig kläder som är sjukt obekväma för att allt är verkligen för litet och stramar åt på de mest obekväma ställena just nu. Så att dra runt här hemma, fixa och dona i myskläder är helt klart en härlig känsla.
Gillar speciellt förmiddagarna, jag går upp runt sex (ingen sovmorgon här inte), äter frukost i lugn och ro, gör mig i ordning, tar en promenad - där jag försöker att undvika att sätta mig på rumpan,mm. Det är på fm jag får saker o ting gjort för sen på em finns ingen energi kvar så då är det soffan som gäller.
 
Den här veckan har det blivit långpromenader, inga pw:s direkt men sköna promenader, fika och lunch på stan, samt en del småfix här hemma.
Träffade även min systerson igår och inatt fick han magsjukan så nu håller jag tummarna HÅRT för att jag ska slippa det. Med tanke på hur min kropp är nu så vill jag defintivt inte ryka på det.
Så dagens planer med Kajsan o Karin fick tyvärr skjutas upp så jag inte bär på några magsjukebaciller och smittar ner dem.
 
Statusen är alltså ungefär lika med en bakfull flodhäst men jag gillar läget skarpt ändå!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design