Tankar om allt, inget och mycket under kvällstid

Är det ngn gng man får bra ideer eller tankar så är det på kvällen precis innan man ska sova. Men sen när man vaknar så är allt nästan som bortblåst. Så egentligen borde man ha papper och penna jämte sängen så man kunde skriva ner allt som figurerade i huvudet precis innan man ska sova. 

Den senaste tiden innan jag ska sova så har mina tankar gått tillbaka till mkt förr och då. Saker som jag vill ta tillbaka, be om ursäkt för, saker som jag vill få ogjorda. Jag skäms när jag tänker på hur jag har betett mig ibland. Saker som sagts och gjorts och som man kanske inte alls menar eller står för men som bara skett i stundens hetta utan att man tänkt sig för innan. Mkt som man vill få ogjort eller åtminstone ändra lite på.
Kan må riktigt dåligt när vissa saker passerar tankeverksamheten men tyvärr är det ju lite sent att ändra på såhär i efterhand. Som tur är har jag förändrats, förhoppningvis till det bättre.
Som sagt lite sent att ändra och ta tillbaka saker som gjorts och grodor som hoppat ur min mun  men man kan ju åntminstone se till att det aldrig sker igen.

Då va då och nu är nu................och nu ska jag fortsätta överdosera koffein vilket både är skönt för halsen och hjälper mig att piggna till.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design