Gravid i vecka 30


jag och mina snygga kalasbyxor






I'm tha bomb
sprängs när som


folk är ovanligt roliga numera oxå
några vanliga kommentarer :

-          Hur många timmar är det kvar?

-          Oj oj oj, nu är det snart dags va?

-          Hur mår tvillingarna? (å ja personen syftade på magen)

-          Hahaha shit va stor du är hahahha

-          Är du säker på att det bara är en?

-          Ska du verkligen gå med den där magen ända tills april?

-          Shit, hon där är höggravid, hon ska nog ha snart! (en tanke från en som inte såg att det va jag)

 

 

Den finaste kommentaren kläckte ändå min underbara sambo.

-          Linda kom och ställ dig här, märker du hur golvet knakar och låter när du går här?

 

Alex ska akta sig för är han inte snäll så tänker ja sätta mig på honom!!!!!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Vilket bebisbo!! En riktig puutig gravidmage.. jag kan knappt ens föreställa mig att jag ska få den där mysiga magen, men jag börjar förstå vilka problem som kommer uppstå, jag har för katten svårt nu att utföra vissa enkla rutiner.. Hur mår du då?

Jo mycket ska man höra!! Du måste ha ett lugnt temprament för att din sambo ska våga kläcka ur sig den repliken?! :D Kraam

2011-01-27 @ 12:16:04
URL: http://minbebis.com/blogg/rosvagen/
Postat av: lina

haha nä jag såg verkligen inte att det va du förrän du vände dig om hahah <3

2011-01-27 @ 14:22:41
Postat av: Josefine

Jo tack jag mår bra men går juh på helspänn efter blodigt urin(ursäktar detaljerna).. även om dom säger att det förmodligen är sköra slemhinnor så känns det inte okej!

Men annars så börjar jag känna mig lite otymplig, upptäckte för några veckor sen att bara klippa tånaglarna var en omständig manöver!

Jag känner mig lugn inför förlossningen i nuläget, var däremot rädd precis i början. Men tanken har mognat vart efter tiden gått. Men jag känner precis som dig!, att hur ska något så stort komma ut där nere!! :) Men vi kan sammanfatta det hela med en känsla av skräckblandad förtjusning!.. för visst längtar man efter att se den lilla näsan, dom små öronen, hår, ögonbrynen, ögon? Vem är h*n den mest lik.. man fantiserar varje dag om hur den där lilla mysiga bebben ska se ut.. Kraaam

2011-01-27 @ 14:40:29
URL: http://minbebis.com/blogg/rosvagen/
Postat av: Lina

Så dundrans fin mage du har! Själv skulle jag vilja att min mage ville få sig en liten pusch, tycker det är mysigt med stora magar och du har ju verkligen bara fått mage du har ju jätte smala ben och armar! :)



Här får man höra att folk inte ens lagt märke till att man är gravid och att man har en liten mage. Men men jag tror min mage håller på att växa till sig nu för just nu kan jag äta huuuur mycket som helst är konstant hungrig! haha!



Massa kramar!

2011-01-27 @ 20:17:04
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/
Postat av: Malin

ååh, underbara, fina bebismage! Man vill juh bara klappa den :D



Haha! Tycker faktiskt din käre sambos kommentar var ganska rolig ;)

2011-01-27 @ 21:11:49
URL: http://moojliin.blogg.se/
Postat av: Linda

Hejsan!



Vilken urfin mage och kul blogg! Den ska jag nog följa:) Är själv gravid i v. 38!



Kramar

2011-01-27 @ 21:27:31
URL: http://dismonia.wordpress.com
Postat av: Lina

:)



Jadu min förra graviditet var helt underbar hade verkligen inga bekymmer alls förutom att jag gick upp mycket och fort i vikt, det mådde jag lite dåligt över, i slutet vart jag så less på att försöka äta nyttigt att jag unnade mig en kladdkaka om dagen haha! Det ända graviditetsbesvär som jag kommer ihåg var halsbrännan mot slutet och trycket mot revbenen. Förlossningen är jag super nöjd med den tog ungefär 10 timmar, har en förlossningsberättelse som är tok lång men om du vill läsa finns den här http://fearsofjune.blogspot.com/2009/07/forlossningsberattelsen.html



Nu i efterhand så har jag glömt hur det var, nu ser jag bara framemot förlossningen som tusan och det gjorde jag efter min förlossning också typ 1 vecka efteråt så hade jag bestämt att jag ville ha massvis med fler barn och att det var så häftigt med en förlossning. Det ända jag inte var beredd på var att det skulle svida så mycket när man kissar efter förlossningen och eftervärkarna var jag inte heller riktigt beredd på och det sägs ju bli jobbigare ju fler graviditet man har. Brösten gör svinont också i början men sen så blir dom "normala" typ efter någon vecka eller två. :)



Hoppas allt är toppen! Kramar

2011-01-28 @ 07:15:46
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design