Våran hockeyspelare

Oliver är och har så länge jag kan minnas varit en riktig hockeyfantast. vårat vardagsrum är och lär förbli en hockeyrink hur mkt jag än försöker få spelandet ngn annanstans. Men trots hockeyberoendet så har bristen på skridskoåkningen stoppat honom att spela på isen. Tills nu. Nu har han gått på skridskoskola hela två gånger och är därmed redo för hockey. Åtminstone enligt han själv. Idag ska hans pappa ringa Tigers säger han så att han kan börja spela hockey. 
 
 
Sa att då kommer du få spela med Milo (kusinen) men nej det kommer han tydligen inte för Oliver ska spela med Tigers, det gör inte Milo. Milo kommer nog vilja titta på honom när han ska spela.  Efter lite divideringar kommer jag fram till att Oliver menar att han ska spela med A laget. Och han kan tom spela med HV . Men i Sverige kan han inte spela för han har ingen långärmad Sverigetröja utan bara kortärmad. Med andra ord så hänger det tydligen på kläderna i vilket lag man ska spela i.  
Men trots att han brinner av självförtroende här hemma i vardagsrummet är jag väldigt tveksam om min annars så blyge o försiktige pojke verkligen är redo för att börja spela hockey. Men vill han så ska han åtminstone få försöka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design