5 veckor efter operation

Nu har det gått fem veckor sen operationen och inatt var första gången jag sov utan korsett. Det kan man säga var ett halleluja moment.  Men även om det var lite av en befrielse att slippa den så är det samtidigt lite läskigt. Det är ändå en trygghet att ha den på , allt hålls lixom på plats så att säga. 

Det slog mig hur mycket det faktiskt hänt bara på några veckor. För några veckor sen så kändes det här tillståndet väldigt långt borta. Från att inte kunna lyfta upp benen i sängen , än mindre resa sig från liggläge och flera blodtrycksfall till att nu knappt känna något. Visst det hugger till emellanåt och det spänner o drar när jag går men annars - vilken skillnad.

5 veckor efter operation 

För att inte tala om hur mkt svullnaden faktiskt har lagt sig. Vätskan har också minskat rejält och jag hoppas att det håller sig så. 

I slutet på januari ska jag på förhoppningsvis det sista återbesöket. Och då hoppas jag att det ser så pass bra ut att jag två veckor senare blir av med korsetten helt. Och då mina vänner kan jag gå tillbaka till min garderob - för som jag saknar att tex kunna ha på mig ett par vanliga byxor.  Bara 5 v kvar ... 5 v kvar... Hoppas jag. 


Kommentarer
Postat av: Karin

Ha ha du har samma nedräkning som jag ungefär ;-)

2016-01-14 @ 10:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design