Våran söndag

Har varit en av de bästa dagarna på länge. Jag har gjort mitt bästa för att trycka bort all stress o undvikit att tänka på måsten, jobb och operation.
Istället så har vi varit i skogen o lekt och sedan fått upp alla adventsljusstakar samtidigt som vi lyssnat på julmusik. 
Jag vill inte riktigt att den här dagen ska ta slut.




Är vi de enda i Sverige som inte fått snö i helgen? Här är det fortfarande grönt ute. Jag är inget större fan av snö o kyla men nu hade vi nästan räknat med att det skulle vara vitt ute när vi vaknade. Så en liten gnutta besvikelse var det nästan när jag såg att det inte kommit ngt.

Dessutom när vi adventpyntat o lyssnat på julmusik blir man lite sugen på vintern. 
När det kommer till julen så vill jag gärna köra på det amerikanska film viset, dvs överdriva det en aning. Massa pynt, ljus, stor gran med en hejdundrande massa paket under på julafton mm. Man ska riktigt känna att det är jul. Dessutom vill jag att barnen ska komma ihåg jularna när de blir större och minnas dem med mys och glädje. 

En show glöms bort
Om den bara visar opp
Effekter som man knappast anar
Så ge mig trettio grader kallt
Tomtar överallt
Och en skog av gröna granar
Jag vill ha snötyngda hus
Tusentals ljus
Kulörta kulor I drivor
Bjällerklang
Som ackompangemang
På alla julens skivor
Jag vill ha mer jul 


Den texten passar in perfekt hur jag känner. Jag vill ha mer jul! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design