Mer jul, jag vill ha mer jul

Jag har fått dille på julen. Något så rejält också. Vill suga åt mig allt juligt jag kommer över. 
Just nu är jag helt inne på amerikanska -feel-good-julfilmer som jag kan mysa upp mig i soffan framför, med en filt o en kopp te. 

Jag känner att jag vill dubbla dosen jul i år.  Jag vill att mina barn riktigt ska känna av att julen är på intåg, att de ska minnas och se tillbaka på julen som små med lycka och som ngt riktigt fint med en massa juliga traditioner.  


Bilder från Pinterest 

Jag är inte mycket för snö, inte ett dugg egentligen, men från första advent och december ut önskar jag faktiskt att det va några minusgrader och lite snö. Åtminstone för barnens skull men även för att höja julstämningen. 

När det kommer till allt annat så är vi ganska duktiga på att kopiera USA och jag skulle gärna se att vi gjorde likadant med julen o allt därtill. Med andra ord borde vi skapa mer julkänsla runtom i staden o hemma genom mer ljus, fler traditioner och mer juliga aktiviteter. Det ska märkas att det är december. 

Mer julkänsla till folket helt enkelt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design