Söndag

Söndag igen och veckan har gått i 90 som vanligt och den började med en middag med mina älskade systrar på 4 krogar i Växjö. 





I tisdags morse ropade oliver att jag skulle komma upp till hans rum och dör låg han på mage och sa att han inte kunde röra huvudet o att det gjorde jätte ont. Jag fick inte röra honom o varje gång jag försökte vända honom så skrek han. Drog upp persiennerna för att se om han va ljuskänslig, tog febern och ringde 1177. Fick order om att ge Ipren o så skulle hon återkomma. Efter 40 min lyckades jag vända honom men hon på 1177 ville ändå att en läkare skulle kolla på honom medtagne på symptomen. Vårdcentralen nästa och vägen dit skrek han både när jag gasade o bromsade och likaså på vc . Det visade sig, precis som jag misstänkte, att det förmodligen var en sträckning i nacken/nackspärr. Läskigt när han har så ont i huvudet men skönt att det inte var ngt allvarligt. 

Sen fortsatte veckan med vanliga vardagsbestyr och sen en härlig fika hos oss tillsammans med fina vänner.

Fredagsfika med Karin, Sanna o barn



Igår var det 30 års fest för Johanna som höll på ända in på småtimmarna. 




Strike a pose

Så med tanke på festen igår så är man aningens trött i kropp o knopp idag. Men det är det värt. 

Det har varit en bra vecka med blandad kompott. Extra roligt när den innehållt kvalitetstid med så många fina som betyder.  Den kommer även avslutas på bästa sätt tillsammans med mina tre hjärtan här hemma. Då det inte blev ngt lördagsmys igår så tar vi det idag istället. Vet inte vem som är mest sugen på dessa onyttigheter- jag el oliver. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design