Godmorgon söndag

Ligger i sängen på ett hotellrum på Grand hotell i Helsingborg och kan inte sova. Vilket fint hotell det är f ö och även om sängarna är väldigt sköna så kan jag inte sova. Det är väl så typiskt att när man väl får sova hur länge som helst så går det bara inte.

Kvällen igår inledde vi på en restaurang, Le cardinal. Maten va verkligen toppen på alla vis men personalen däremot va precis tvärtom. Serveringspersonalen verkade tycka att allt var jobbigt och garderobssnubben som man mötte direkt när man kom in verkade önska att han var ngn helt annanstans. Drog inte på smilbanden det minsta och sa knappt hej. Tycker ändå att då han är den första man möter när man kommer in borde vara positiv o glad då det är kundernas första intryck av stället. Och han är ju då ändå lite av ansiktet utåt. Det är tur att restaurangen hade så otroligt god mat annars ser jag ingen som helst anledning till vf folk går dit. För maten var god, riktigt god men personalen drar ner på betyget betydligt. 





Efter restaurangen hamnade man nästan i matkoma och trots stormen utanför så var det skönt att komma ut o få lite luft. Vi gick tillbaka till hotellet, som i stort sett bara låg runt hörnet, för att fortsätta kvällen där med lite mer vin o tjöt.
Strax efter tolv var det dags att kolla in nattlivet i Helsingborg. Jag o Lina följde dock inte med utan konstigt nog var jag hungrig igen så vi gick ut o hämtade hem mat för att sedan sätta oss på rummet o äta. Ögonen gick i kors av trötthet så efter vi ätit sa vi godnatt. Hörde inte ens när Camilla, som jag bor med, kom hem.

Så nu ligger jag som sagt här o väntar på att resterande ska vakna så vi kan hugga in på frukostbuffén. För nu är jag riktigt hungrig igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design