Bowling och Göteborg

En fullspäckad helg börjar gå mot sitt slut. Den började med bowling o mat med tjejerna och sedan upp tidigt i lördags för att åka till Göteborg tillsammans med mamma o T. 


En gång i månaden försöker vi tjejer hitta på något ihop, mycket värdefullt , och den här fredagen blev det bowling.






Notera gärna mina strikes ;) 

I Göteborg blev det shopping och god mat och dryck för hela slanten.
Tåget gick vid tio så vi var uppe lagom till lunch så det fick bli en räkmacka på hotellet direkt.


Extremt god. Så beställ gärna en sån om ni ngn gng bor på Clarion post i Göteborg.



Till mammas stora förtjusning mötte vi den här snubben i hotellfoajén 

Dagen fortsatte vi tjejer med shopping och vi lyckades pricka av en hel del som vi va ute efter, samtidigt passade killarna på att ta ett dopp i poolen.

På kvällen hade vi bokat bord på Da Vinci, en liten mysig italiensk restaurang där maten va riktigt god.



Förrätt: jätteräkor i piripirisås med vitlöksbröd
Huvudrätt: penne pasta med oxfilé, färska champinjoner och lök
Efterrätt: klassisk pannacotta 

Allting va super gott men förrätten va något extra! Jag älskar räkor och lite hetta i maten så detta föll mig i smaken perfekt. 

Efteråt blev det ett besök på en pub och efter en timme beslöt sig jag o A , väldigt tidigt och till de andras besvikelse, för att avrunda kvällen och gå hemåt. Vi kände oss extremt tråkiga och ångrade oss flera gånger på vägen hem men vi var båda, framförallt jag, väldigt trötta. Men vi va dock pigga tidigt idag och hann med ytterligare lite shopping innan tåget gick hemåt.

En sån toppen helg på så många vis. En helg fylld med kvalitetstid tillsammans med många nära o kära, god mat, shopping och många skratt. Är så nöjd med allt. Tack! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design