Våran helg

Vilken underbar helg det har varit. Fylld med sol, lite bad, god mat och det bästa av allt familjemys för hela slanten. 

Lunch vid Hindsen 

I lördags åkte vi ut till Hindsen till vännernas stuga och umgicks. Vi bara va och tog sedan en liten båttur med deras fina båt men ngt bad blev det inte där då Hindsen är rätt kall.




Vi var i stort sett bara hemma o vände sen på em innan vi begav oss till vår stuga ute vid Nästa. Men trots att sjön är i minsta laget så var även den svinkall så blev inget bad för min del där heller. Och ska jag vara ärlig så lär det nog inte bli ngt mer bad för min del i år, det fick helt enkelt bli en gng bara.




Söndagen har jag ägnat åt fix och matlagning för den kommande veckan. Tänkte nämligen börja göra så att på helgen försöka göra så många olika maträtter till kommande v och frysa in så vi har. Då kanske jag slipper lite av stressen o irritationen som uppstår på vardagen när man kommer hem efter jobbet och är sådär våldsamt hungrig , barnen är trötta o gnälliga och alla bara vill äta bums. Sparar ju lite tid och energi som vi kan lägga på något annat istället, tex lite mys o lek. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design