Med en liten klump i magen

Måndag morgon imån och inte vilken måndag som helst. Imorgon tar det som jag trodde skulle vara i en evighet slut. Min mammaledighet är nu över och det är dags för mig att ta mig an jobbet. 

När mini verkligen var mini

Det har verkligen varit en helt underbar tid och jag kan med handen på hjärtat säga att det varit den absolut bästa tiden i mitt liv. Och det är med en liten klump i magen som jag nu inser att det är över. Visst det har inte alltid varit en dans på rosor men det har inte gått en sekund då jag inte njutit av tiden som jag tillbringat tillsammans med mina fina hjärtan.  




Efter lite drygt 1 år 8 mån så är det dags för mig att börja jobba. Det är med blandade känslor jag tar mig an det nya kapitlet som väntar, börja jobba, mollys dagisdebut och allt som hör därtill. Det är med en tår i ögat som jag nu inser att detta som varit mitt liv de senaste 20 månaderna är slut. Slut. En tid som jag aldrig får tillbaka. Att jag inte kommer tillbringa lika mkt tid med mina små och att jag nu även kommer att missa en hel del . 
Den bästa tiden

Men jag vet att det kommer att bli bra. Jag har nämligen tur, tur som har ett jobb som jag trivs med så bra. Dessutom så tror jag att Molly kommer tycka att dagis är kanon. Och även det dagis hon ska gå på är ett toppendagis på alla vis.

Trots att jag önskar att jag kunde få njuta lite till av denna földrsledighet så vet jag att det är dags. Allt har sin tid. Och nu är det hög tid för ett nytt kapitel. Ett kapitel som jag trots tycker, känns lite ledsamt, ser fram emot med spänning. Vad som väntar har jag inte full koll på. Men, jag tror att det kommer att bli bra ändå. 


Mina stoltheter. Att jag får vara eran mamma är något jag är förevigt tacksam över. 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch jag kan bara tänka mig känslan, jag som har ångest för att semestern är slut 😂 Men vilken fin tid att ha m i hjärtat, men läskigt att tiden gick så snabbt kan jag tro 😳 Kram o lycka till imon för både dig o Molly 😘

2015-08-02 @ 19:10:23
Postat av: Sandra

Usch jag kan bara tänka mig känslan, jag som har ångest för att semestern är slut 😂 Men vilken fin tid att ha m i hjärtat, men läskigt att tiden gick så snabbt kan jag tro 😳 Kram o lycka till imon för både dig o Molly 😘

Svar: Tack Sandra 😘
Linda

2015-08-02 @ 19:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design