Mina tankar om valet

Hade inte tänkt att skriva om valet egentligen då så många andra redan gjort det och det står nog de flesta redan upp i halsen. Men känner att jag vill skriva ngn rad iaf om vad jag tycker. 
 
Helt ärligt känns det faktiskt lite tungt idag pga hur det gick/slutade. Känns lite som en bakfylla idag, dagen efter valet. Mycket som också gjorde att jag kände ren och skär besvikelse. 
Helst hade jag ju sett att moderaterna fortsatte tillsammans med Reinfeldt som statsminister. Har stort förtroende för honom och anser att han skött det ypperligt under hans åtta år och speciellt under finanskrisen. Nu blev det inte så och de röda tog hem segern istället. Hur det kommer att bli återstår att se.
 
Den största besvikelsen är ju helt klart hur många röster SD fick. Helt otroligt att de nu är Sveriges tredje största parti. Hur kunde det bli så? Jag vet inte en enda som röstat på SD men ändå så röstade ca vart 8onde/9onde person på dem. Vart finns alla ni? Jag antar att man kanske inte vill stå för att man röstat på dem.?!
Jag kan i vilket fall inte i min vildaste fantasi förstå hur ngn kan vilja lägga sin röst på ett parti som SD. Visst man hör/läser att folk har röstat på dem för att man vill att resterande parti ska få upp ögonen och våga ta upp invandringspolitiken. Lite missnöjes röster som jag läste ngnstans. Men jag köper inte det resonemanget. Visst det hade nog kunnat se annorlunda ut för tex M om de tagit upp frågan oxå då de verkar förlorat många röster till SD. MEN att resonera att man ska rösta på ett parti innehållande "järnrörsmän", filmar diverse hemska händelser utan att ingripa och som dessutom har en lååång  följd av rasistiska uttalanden bakom sig från flera av sina partimedlemmar, ja listan på skandaler och diverse inkompetenta uttalande kan ju göras lång,  bara för att röra om i grytan och vilja få de andra partierna att få upp ögonen för en viss fråga är ju inte rimligt. Tänk om fler hade resonerat så? Då hade siffrorna varit betydligt värre och läget hade kunnat vara en ren katastrof. Nej det måste finnas ett annat sätt att visa det i såfall utan att ett sånt här parti ska få något att säga till om.
Jag tycker att SD:s partimedlemmar har visat rätt bra vad de går för oavsett om de är rasister eller ej och de är definitivt inga jag vill ha i regeringen, någonsin!
 
 
Nu är det tyvärr som det som det är och det svenska folket har sagt sitt men valet 2018 kan inte komma tillräckligt fort och tills dess önskar jag att svenska folket tänker om och ser till att SD åker ur riksdagen för gott.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design