Sj

Satt och kollade på lite tåg till våran kära huvudstad då jag är rätt sugen på att ta en tripp dit inom det närmsta. Tycker det kan vara rätt mysigt att åka just tåg emellanåt och slippa ta bilen. Dels för att det är skönt att både slippa tänka och vara alert samtidigt som jag bara blir mer o mer feg o rent av livrädd i trafiken ju äldre jag blir då jag anser att det är alldeles för mkt fartdårar där ute! 
Hur som så är knappast tåg ett alternativ då det är så fruktansvärt dyrt!!!

  Vi uppmanas mer o mer att lämna bilen hemma och åka mer kommunalt men hur sjutton ska man ha råd med det när det är så hiskeligt dyrt?! 
Att det kostar runt 1000 lappen enkel resa är inte ovanligt och ska då både jag o Alex åka till Stockholm betyder det alltså att det skulle kosta oss 4000kr att åka tur och retur! Det är ju för tusan inte rimligt. 
Kan ngn förklara för mig vf det ska kosta så fruktansvärt mycket att åka tåg? 



Att ta tåget upp till Stockholm lär inte vi göra utan ska vi dit får det (tyvärr) bli bilen. Och jag antar att vi inte är de enda som undviker tåg då det kostar en halv förmögenhet. 
Tycker det är väldigt tråkigt att man måste välja bort att åka kommunalt pga att det helt enkelt är alldeles för dyrt. 

Kommentarer
Postat av: i

Ta flyg..

2014-10-15 @ 07:06:01
Postat av: Sofie

Man får boka ngn månad i förväg & kan då åka för 500 tur & retur 👍

2014-10-15 @ 15:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design