Tisdag

Idag började vi dagen med ett besök hos farbror doktorn. Det va mini som hade en tid där för att rätta till tungbandet. ( ingen aning om det heter så) Men vi har haft lite svårigheter med amningen då hennes "tungband" sitter ända framme vid tungspetsen. Så idag skulle doktorn utföra ett litet klipp och rätta till det. 



Ett ingrepp som låter mer hemskt än vad det egentligen är och det hela gick på mindre än en minut.  Jag tror att jag tyckte att det va värst och va nära på att lämna rummet både en och två gånger under denna långa minut. 
Men som sagt, det gick fort och jag tror att lilla M tycker det känns bättre nu. Vi har dock inte vågat oss på amningen än utan kör fortf på flaska och jag vet inte om vi kommer att sluta med det heller trots att amningen förmodligen går bättre nu. Hon får ju i sig bröstmjölk, då jag pumpar, och så vet vi precis hur mkt hon får i sig. Dessutom så kan även Alex hjälpa till med matningen vilket är ett stort plus. Huvudsaken är att M får i sig mat och mår bra.




Utöver läkarbesök så blev det både en fika med syster på kärnan samt en sushilunch med Mamma/mormor. 

Nu väntar vi på att pojkarna i huset ska komma hem och då lär det bli fullt ös. Något säger mig att det kommer att spelas hockey.... 















Kommentarer
Postat av: Karoliina - med K och två i

Vår minsta kille hade också för kort tungband, som vi fick kämpa för att få komma till en läkare som kunde hjälpa oss, ingen ville lyssna som vanligt, men tillslut så :) skönt att det är en snabb procedur och efter att klippet var gjort ammade han i nästan nio månader :)
Söt liten tös ni fått, stort grattis! :)

Svar: Tack så mkt :)
Linda

2014-02-08 @ 22:45:40
URL: http://karrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design