Luciafirande


Idag är det Lucia på dagis och det ska bli så himla roligt. De är ju så söta så det är inte klokt. Förra året när oliver fick syn på mig i klungan ropade han  mamma mamma  samtidigt som han vinkade glatt. Och jag höll samtidigt på att spricka av stolthet över min lilla tomtenisse. I år är han ännu mer laddad inför detta och sångerna har gått på repeat hemma. 

På olivers kusins dagis har de inget luciafirande då de hävdar att det finns så många andra föreningar man kan se på luciafirande. Men det är ju inte det som är poängen, man vill ju se sina egna små stjärnor tillsammans med deras vänner. Sen tycker jag det är rätt konstigt att de tar bort luciafirandet med tanke på att de ska vara en sk kulturförskola. Jag tycker uppriktigt synd om både barnen och deras föräldrar som går miste om en sån fin tradition. Hoppas att ni har möjlighet att se era barn lussa ändå trots bristen på engagemang på eran förskola! 

Förra årets lussetomte.

PS. Oliver hälsar o tackar den snälla tomten (bygga) för paketet. Mycket uppskattat från en liten kille som gärna hjälper pappa att fixa här hemma. 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jadu, jag har ju (tyvärr) samma dagis och kan inte begripa hur de har tänkt!?! Riktigt illa. Här har man längtat i ett helt år... 😔
Hoppas ni njöt av er söte tomte!!

Svar: Jag förstår inte det heller! Tror det är många både barn o vuxna som blir besvikna. Förhoppningsvis kanske det blir ändring till nästa år?!
Linda

2014-12-11 @ 22:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design