Nyårslöften

Är det ngt ni brukar ha? 

Även om nyårslöften oftast är tomma löften som sällan hålls så tycker jag att det är rätt bra att göra ett eller ett par ändå. Det känns bra och att på ngt sätt få en liten nystart.
Mitt nyårslöfte i år, eller jag har några stycken faktiskt, är först o främst att jag ska försöka bli en bättre människa. En bättre människa på alla vis. En bättre mamma, en bättre fru, en bättre vän, en bättre dotter, en bättre jobbarkompis mm. Med det menar inte jag att jag anser mig själv vara en dålig mamma tex. Utan jag anser bara att man alltid kan bli lite bättre. Jag vill inte stå och trampa på samma ställe utan jag vill utvecklas, utvecklas till det bättre.
 
Mitt andra löfte är att jag ska bli bättre på att ta tillvara på tiden. Fånga dagen som det så fint heter. Tiden går så fort ändå och är alldeles för dyrbar för att slösas bort och man vet aldrig vad som väntar runt hörnet. Så det är något jag vill bli och tänker bli bättre på, att ta tillvara på tiden med alla nära o kära. Och för att göra det så får det bli lite små förändringar för jag vill inte slösa bort en dag till på att bara låta tiden rinna iväg.
 
Och det mina damer o herrar är mina löften för i år, jag vill o ska utvecklas som person och jag ska helt enkelt bli lite bättre!
 
 
Family - where life begins and love never ends

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design