Pasta med kassler

Nu blir det ytterligare lite mattjat här i bloggen, men jag tror det temat kommer att återkomma med jämna mellanrum. Bl.a just för att tipsa lite om olika bra recept. För med tanke på att just  "vad ska vi äta idag" är en ständig fråga som återkommer i de flesta hushåll så kan man aldrig få för många tips på bra recept.
 
Den här gjorde jag förra veckan och den kommer vi definitivt göra flera gången här hemma.
Ett smidigt och gott vardagsrecept.
 
Ingredienser
4 port pasta tex gnocchi
1/2 dl pastavatten
500 g kassler
2 tomater
200 g färskost med vitlök
65 g färsk bladspenat
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 225 C.
Koka pastan och spara sedan lite av pastavattnet.
Skiva kasslern. Jag steker alltid kasslern lite lätt även fast det sen ska in i ugnen.
Skiva även tomaterna.
Blanda den nykokta pastan med färskosten, pastavattnet och spenaten. Krydda med peppar.
Varva pastan med kassler o tomat i en ugnsäker form. Jag strödde även på lite riven ost. Sen in i ugnen i ca 20 min.
 
 
 
Jag skippar faktiskt en bild på hur det såg ut för jag tycker inte bilden gör sig riktigt rättvis för hur gott det faktiskt va. Testa själva vettja!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design