Lunch

Till lunch idag testade jag ett nytt recept som jag hittat hos Matplatsen.( Finns mycket goda och fina recept där - kika in där för inspiration vettja!)
 
pasta är ngt av min favorit, i alla dess former, och bla köttfärssås så va det kul att testa en ny variant av såsen. Riktigt gott blev det och det här kommer göras igen.
 
ca 400 g nötfärs ( jag hade bara blandfärs hemma men det fungerade också)
1 gul lök
1-2 vitlöksklyftor
2 dl rött vin
1 dl vispgrädde
1 dl creme fraiche
1 msk kinesisk soja
1 msk tomatpuré
1 msk oxfond
salt & peppar
lite färsk basilika
några körsbärstomater
 
Gör så här:
Hacka löken och stek den tillsammans med köttfärsen.
Tillsätt rödvinet och låt det puttra en stund.
Häll på fond, soya, tomatpuré, pressad vitlök, grädde och creme fraiche. Koka upp lite lätt tills såsen tjocknar.
Smaka av med salt & peppar. Hacka basilika grovt och halvera körsbärstomaterna, släng i detta och låt dem bli varma.
 
Jag är även en stor konsument när det kommer till ketchup så jag hade även lite sånt i också.
En smidig och riktigt god lunch blev det iaf.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design