Nyårsafton

Det nya året firade vi in tillsammans med fina vänner och deras barn, 9 vuxna och 4 barn var vi.
En helt perfekt nyår om du frågar mig. Super god mat och trevligt umgänge, mer än så behöver man inte.
 
Menyn va inte så unik utan lik många andras men sjuttsingen så gott det va.
Till förrätt blev det toast skagen -  en klar favorit för min del. Och bara för att det är en förrätt så kan man äta flera, så det så.
 
 
Till huvudrätt serverades det potatisgratäng och fläskfile och till efterrätt en choklad o vanilj panacotta med hallon. Maten va helt klart klockren, så himla gott och risken är ganska stor efter en sån här festmåltid är att man hamnar i matkoma och den här kvällen va inte annorlunda.
 
 
Efter all den här goda maten så hamnade åtminstone jag i matkoma. Barnen däremot höll låda så det räckte och blev över, alla på sina olika små sätt.
Oliver va väldigt fascinerad av lilla Melanie och ville gärna klappa och hålla handen.
 
 
Som sagt barnen körde gärnet hela kvällen och de va nog piggare än den äldre generationen. Eftersom Oliver är rätt rädd för raketerna/smällarna så hoppade jag och Oliver över 12 slaget. Vi åkte hemåt vid halv tolv och gick och lade oss istället. Alex kom strax efter 12 då de hade skjutit upp fyrverkerierna.
 
Väldigt nöjd med nyårsafton och nästa gång - på påskafton - är det hos oss vi samlas.
God fortsättning!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design