Min man han kan

Har länge velat ha ett vitt flower mono bord vilket jag för övrigt vill fortfarande och i somras bestämde vi (läs jag) att vi skulle köpa ett till oss själva i julklapp. Men sen funderade ja lite till och tänkte att vi nog ska vänta tills oliver är lite äldre.
 
Men då jag ha världens händigaste man så bestämde han sig för att göra en egen variant så länge av bordet jag ville ha. Det blev så bra att man nästan kan tro att det är ett flower mono.
 
 
Alex är lite mindre nöjd då man ser vissa skavanker så han ska faktiskt göra ett nytt. Han sa att han har lärt sig mkt av att göra detta så det andra kommer att bli bättre. 
Ja vissa verkar ha lite för mkt fritid ibland....
 
 
 
Just nu är benen på bordet rostfria men jag tror faktiskt att de ska få bli vita dem oxå.
 
Som sagt,  min man han kan!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

men du skämtar; har han gjort det? Själv får jag tjata i ca 1/2år bara för att få upp tavellister, haha! Säg gärna till om du vill sälja det när ditt nya är gjort;)

Svar: haha...=). Absolut ska säga till om vi ska göra oss av med bordet :)
Linda

2013-04-09 @ 20:06:57
URL: http://www.sosi.blogg.se
Postat av: Emma

Men va?? Tjatar fortfarande här hemma:) hur har ni gjort det? Och vart har ni fått tag i benen någonstans?//emma

Svar: :)Det är helt och hållet min duktiga sambo som har gjort bordet. Vi ritade av ett flower mono bord som våra kompisar har på en mdf skiva. Sen sågade han ut det och slipade och putsade kanterna. Därefter sågade han ut kanten ur en tunn playwood skiva som han lade i blöt och böjde och sedan limmade dit. Benen har han bockat själv på sitt jobb. Till slut lämnade vi in det för lackering. Jag är inte helt hundra men jag tror att man kanske kan hitta beskrivningar på it hur man gör :)!
Linda

2013-09-25 @ 08:32:37
Postat av: Jessica Persson

Har en undran, vart har ni köpt posterna och ramarna till dem? Mvh Jessica

Svar: Kakao ögonen är Olle Eksell och köpt i en butik i Malmö och Andy Warhol postern är köpt på tradera men går även att köpa på moderna museet.
Ramarna är fr ikea
Linda

2015-11-08 @ 13:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design