Söndag

Igår hade vi middagsgäster här, det va mina systrar som va här på besök. Det blev grillad fläskfile och egengjord klyftpotatis tillsammans med en god ruccolasallad och jag och alex delade på en flaska vin. Och jag kan ju säga att det va riktigt gott med grillat. Ser fram emot en härlig grillsommar på vårat kommande trädäck den här sommaren!Sedan blev det melodifestivalen och när vi systrar är samlade brukar det bli en o annan skum kommentar med en massa skratt så även denna kvällen. Det va en härlig lördagskväll.

Tyckte ni rätt låt vann? Jag kunde inte bestämma mig för just en favorit då jag gillade de flesta på olika sätt förutom: Ranelid(pinsam solariebrända människa), thorsten flinck och de där andra killarna top cats tror jag de hete. Men Loreens låt är riktigt bra så måste nog säga att rätt låt vann.

Idag började vi med en promenad kl sju i morse och det va inte mkt liv o rörelse ute vid den tiden. Härligt att komma ut lite och vi gick förbi kvantum för att köpa med oss lite gott till frukosten. Här hemma brukar vi ju köra lite tradition att på söndagar blir det lite av en lyxfrukost. Tyvärr hade inte frallorna blivit klara än men söndagsfrukosten blev bra ändå.

Nu har jag precis putsat fönstren på insidan och så fort alex ha tvättat klart bilen så ska jag ta utsidan.
Ser ut att bli en riktigt fin dag och i em blir det en joggingtur i skogen igen. Får passa på när man kan.
Ha en härlig dag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design