Stockholm

Nu är vi hemma efter några underbara dagar i våran fina huvudstad. Och vi har hunnit med det mesta som man vill hinna med när man är i Stockholm. Shopping på stan och på Nacka Forum, Gröna Lund, Skansen och därmed Allsången, hotellvistelse,härliga kvällar samt umgås med fina vänner. En vistelse som har inkluderat allt andra ord.
 
Vi åkte upp i söndags och först ut va ett besök på Nacka Forum och sedan ut till Värmdö där vi hälsade på/bodde hos Sandra och Oskar. (Tack snälla ni för allt) I måndags åkte vi till grönan allihop för lite femkamp. Det va så otroligt varmt och skönt så på vägen tillbaka till Värmdö fick vi stanna för att Alex och Oskar skulle bada. Sånt väder som vi hade i måndags i Stockholm borde det va alla dagar under hela sommaren!
 
I tisdags förmiddag åkte vår lilla familj vidare in mot centrum för att ta in på hotell, samma hotell som vi har bott på de senaste tre gångerna vi varit i storstan nämligen Sjöfartshotellet. Ligger helt perfekt nästan precis vid slussen.
Under dagen gick vi på stan och senare på em åkte vi över till Skansen för att kolla in djuren och likaså repetionen av Allsång på skansen. Skansen är lite mer barnvänligt än Grönan så Oliver tyckte nog skansen va bättre då han kunde kuta runt där lite på egen hand. Djuren däremot brydde han sig väl inte så mkt om djuren, speciellt inte de som låg helt stilla.
Vi bestämde oss för att kolla på repetionen av allsången då vi tyckte det va lite bättre pga tiden, trodde inte det skulle va så mkt folk då som på sändningen. Jag hade helt fel - 15094 pers va där. Så det va rätt tjockt med folk så vi lyssnade faktiskt bara på Stockholm i mitt hjärta (o jag fick som vanligt rysningar, Måns är grym!) sedan fortsatte vi att titta på djuren istället.
Efteråt plockade vi med oss mat hem och hade myskväll på hotellet framför Allsången på tv.
 
Igår tog vi en runda på härliga söder innan vi styrde bilen hemåt och när vi gick där o strosade så frågade Alex mig om jag kände ngn som bodde på söder och precis när jag svarat att nej det gjorde jag nog inte så säger ngn: nämen hej. Det tog några sek innan jag kopplade o insåg att det är ju Cornelia med sambo och deras lilla dotter. Riktigt roligt att springa på dem, stockholm är inte så stort ändå. Det visade sig att de bodde runt hörnet så svaret va att jo jag kände visst ngn som bodde på söder!
 
Det har varit några riktigt härliga dagar i Stockholm och jag va inte ett dugg sugen på att åka hem, hade gärna stannat lite till. Allt ha varit så bra, vädret, sällskapet och Oliver har varit så duktig trots att det varit mkt sitta still i vagnen för honom. Och det bästa av allt va att göra ngt tillsammans som en familj ♥.
Men nu behövdes d åka hem för att ladda batterierna inför nästa gng samt att ta hand om, suck, tvätten.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Va fina ni är! <3

2012-07-12 @ 09:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design