Finns det ngn som gillar telefonförsäljare?

Jag gillar inga telefonförsäljare,(även om det finns många som är ärliga) vare sig de är ifrån eniro, hitta, vill sälja suddgummin eller som tex nu från svensk fondservice. Ja förstår bara inte syftet med telefonförsäljare. Om deras grej som de nu representerar är så förbaskat bra vf måste de ringa folk o nästan tvinga på dem ngt? Är deras grej tillräckligt bra så hittar folk dem ändå.
Jag anser att om jag tex nu behöver suddgummin så tar jag reda på vilka som säljer bra suddgummin o skapar mig en åsikt om vart o från vem jag ska köpa mina suddgummin. Jag vet skit dålig jämförelse men ni förstår vad jag menar.

Jag blir alltid på dåligt humör, dryg o nästan otrevlig när telefonförsäljare ringer för jag litar inte på dem!
Nu ringde tex en väldigt övertrevlig snubbe från svensk fondservice o började babbla om mina fonder o att mina pengar från dem fonderna försvinner hela tiden men om jag betalaren en viss summa till dem så händer inte det bla bla bla bla bla. Sedan drog han självklart in Oliver, fult knep, för att jag ska bli mer positiv. Han tjatade om att han skulle skicka hem infopapper till mig så jag får läsa på i lugn o ro. O jag sa till han två gng att det behöver han inte göra eftersom jag kan läsa om dem på it o höra av mig till dem ifall jag är intresserad.

Läste om dem o ngn hade fått hem det här sk infopappret från dem vilket i själva verket inte var ngn info utan ett bindande avtal. Tyvärr ska den övertrevliga snubben ringa igen om ett par dagar då jag läst på om det sa han o då ska jag berätta precis vad jag läst o att jag självklart inte är intresserad.

Nej många telefonförsäljare kör med riktigt fula knep o jag kan inte förstå hur man kan vilja jobba med oseriösa företag. Ett jobb där du inte behöver uppge ditt riktiga namn o lurar folk dagligen. Har ni inget samvete?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design