Utmaning

Blev utmanad av Christine till att svara på lite frågor och utmaningar är ju alltid kul och jag har inget annat för mig så kör till=).

– Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
– Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
– Create 11 new questions for the people you tag to answer.
– Go to their page and tell them they’ve been tagged!
– Do not tag back to the person who has already tagged you



1. När började du blogga och varför?
Jag började blogga i slutet av 2007 och anledning till det är att jag har alltid gillat att skriva. Och jag ville ha en sorts dagbok där jag sedan kunde titta tillbaka o minnas. Nu skriver jag kanske inte mina allra djupaste o privataste tankar här i bloggen, det ha jag andra böcker till, men det är ändå ett sätt att få utlopp för sina känslor och funderingar.
2. Vilka andra bloggar influeras du av?
Influeras o influeras. Det är svårt att säga, kan inte nämna ngn specifik. Däremot inspireras jag av en massa olika bloggar. Man får mkt tips och ideer när det kommer till tex kläder, smink, träning och inredning.
3. Har du barn och i så fall, hur många vill du ha?
Jag har en liten pojk just nu och jag vill ha två barn. Tanken tre barn ha tom slagit mig och det är nog för att Oliver är så snäll. Men två barn vill jag absolut ha, hade ju varit underbart och ha en pojk och en flicka men jag tror nog att det bara blir pojkar. Nästa pojke blir en liten Melvin, om jag får bestämma =).
4. Vad är din ställning i genusdebatten?
pass
5. Om du bara fick se en reklamfilm resten av livet, vilken skulle det vara?
Om jag va tvungen att se en reklamfilm resten av livet skulle det va den här där ett litet barn ligger i skidbacken och skriker och mamman står jämte och säger.
- Nähä kejsaren av Kina vill inte åka skidor idag, inte ens stå upp!
Vet ni vilken jag menar? kommer inte alls på vad det är för reklam. Tycker den är rolig o jag antar att man kommer få vara med om såna grejer framöver.=)
6. Vad är din favoritdryck?
Får nog säga vatten här.  Det funkar alltid och det är det jag dricker mest.
7. Hur ser en typisk fredagkväll ut för dig?
Fredagskvällar är oftast heliga hos oss, är det fredag då ska det vara fredagsmys i soffan punkt. Skulle det vara att ngt kom ivägen för vårat fredagsmys skulle det rubba min balans totalt. Fredagskvällar är våran hemmakväll!
Det blir ngt gott att äta, oftast ngt snabbt och smidigt. När ja ligger i soffan o grämer mig för att ja inte köpt ngn chokladrulle till fredagsmyset så brukar jag alltid be alex åka och köpa det om han ändå ska ut. Han har nästan aldrig protesterat. Nu förstår jag vf ,I efterhand har alex erkänt att han brukar köpa ett antal chokladrullar o ha de i bilen o när jag ber eller gnäller om choklad o tror att han åker o köper det så går han i själva verket bara ut i bilen o hämtar en rulle. Han är smart min sambo! Kan ju berätta att jag hittade gömman för ngn vecka sedan, lycka!
8. Vad har du för drömresemål?
Har inget specifikt drömresemål just nu.  Däremot finns det många platser jag vill uppleva tillsammans med familjen och speciellt för Olivers skull. Ett exempel är Euro Disney i Paris, ett ställe alla barn borde få besöka. Jag va 11 när jag va där och det är verkligen magiskt.
Usa är ett land jag skulle vilja besöka, bla Los angeles, New York och Miami. Men då vill jag att barnen ska vara lite äldre.
9. Vilken seriefigur skulle du vilja vara och varför just denna?
När jag va liten eller mkt yngre än vad jag är nu så va Acke min absoluta favorit tidning. Och då ville jag alltid va som Veronica. Hon va populär, fick alla killar och hade en grym garderob. Så jag säger väl Veronica då, men nu enbart för hennes garderobs skull!
10. Vilken film är den bästa du sett?
Oj jösses ja ha sett många bra filmer. Men en är helt klart Twilight.
11. Vad stör du dig mest på hos andra människor?
Jag går inte runt och stör mig på olika saker hos folk, det är bara tidskrävande och tar alldeles för mkt energi däremot finns det ju helt klart egenskaper hos människor jag tycker är mindre bra, pinsamma och tom sjukt dåliga.
Snålhet är en egenskap jag definitivt inte klarar av, blir riktigt äcklad av det. Likaså människor som spelar offer och människor som aldrig växer upp är bra pinsamma. En annan grej jag kan tycka är sjukt irriterande är folk som tror att världen stannar upp och väntar på dem, alltså folk som aldrig kan komma i tid.


Mina 11 frågor.
1. Vad är lycka för dig?
2. Hur skulle du beskriva ditt drömbröllop?
3. Om du hade fått byta namn till vilket du vill vad hade du hetat då?
4. Om du var ett djur vilket skulle du vara då och varför?
5. Vad tycker du om abort?
6. Hur ser ditt drömboende ut?
7. Tror du på ett liv efter detta?
8. Om du skulle få leva i en annan tidsepok vilken skulle det vara och vf?
9. Vilken kändis hade du velat byta liv med för en dag och vf?
10. Vad skulle du vilja lägga mer tid på men kanske inte hinner?
11. Vad önskar du dig mest just nu?

11 st kan jag inte komma på så jag väljer att utmana dessa 5.

Issa

Lina

Sofie

Jonna

Malin






Kommentarer
Postat av: sofie

det var inte de lättaste frågorna att svara på. som tur var fick mannen jobba över igårkväll så jag hann med det, haha.

2012-04-20 @ 08:48:24
URL: http://traningstokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design