Tävlingen fortsätter: att vara den perfekta mamman

Fy sjutton vilken tråkig dag det var igår. Totalt värdelös dag helt enkelt som vi lika gärna kunde skippat.
Hade ingen som helst motivation till ngt. Fick ett ynka litet ryck till att baka nya bullar men de glömde jag bort i ugnen så de brändes. Så de krafterna kunde jag lika gärna sparat till ngt annat!

Ville bara ligga kvar i sängen och dra täcket över huvudet. Hade definitivt ingen lust att vara en hurtig mamma  iaf. Ville helst att han skulle iväg på dagis så jag åtminstonde kunde få gå till jobbet. Komma iväg lite. Va riktigt skönt att åka iväg och träna på kvällen och få rensa huvudet lite och få lite egen tid.

Nämen va är det hon skriver, såhär får man ju inte tänka alls. Man ska ju njuta av varje sekund!  Vilken dålig mamma!
Helst ska man ju oxå spendera dagen med att leka, baka, göra en massa pureer som man ska frysa in, städa hela hemmet, gå på öppna förskolan och fika med andra mammor där man kan prata om ens barn nonstop- inte för att de andra mammorna lyssnar direkt för de väntar bara på en lucka för att få kunna börja prata om sina egna barn. Samtidigt slänger man kanske in en och en annan nedlåtande kommentar om hur andra mammor gör, allt för att själv framstå som den bästa. Bekräftelsen är viktig!
Man ska vara en supermamma och helst berätta för alla andra hur mkt man gör under en dag.För att alla ska förstå att jag är faktiskt en perfekt mamma och sen få bekräftelsen att jag är faktiskt världens bästa mamma! Och nåde dig om du ngn gng njuter av att vara barnledig!

Nej den där perfekta supermamma grejen tror jag inte på. Måste vara jobbigt att försöka vara perfekt hela tiden. Ibland behöver man komma bort, göra ngt annat och inte bara vara mamma. För det är iaf då jag får ny kraft och inspiration till att vara den bästa mamman jag kan vara åt Oliver.

Ikväll ska jag iväg för att bara vara Linda, ska till Karin för lite vin och tjöt. Ska bli superkul. Älskar att få klä upp mig och komma ut lite! Ska vara enbart Linda men under tiden jag är det kommer jag att sakna lilleman och han finns alltid i mina tankar vare sig han är med eller inte.
Jag älskar att vara mamma till Oliver men det är faktiskt tillåtet att ha kul utan sina barn.Man kan vara en bra mamma ändå!


Kommentarer
Postat av: Malin

Go Linda! Vad underbart det känns att höra någon anna säga det jag alltid säger! Enligt andra är allt så jävla perfekt, att det alltid är guld och gröna skogar att vara mamma. Och att man ska spendera 24 timmar om dygnet med sina barn, göra alla saker som går å göra, annars är man en dålig mamma!



Jag håller helt med dig! Och vet du, jag JUBLAR när jag får en stund för mig själv, om det så bara är för att åka och tanka bilen, eller för att åka och handla på maxi..

2011-09-14 @ 16:51:36
URL: http://moojliin.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha! Gött mos! Börja jobba säger jag bara... JAg mår hur bra som helst sen vi delat på att vara hemma. När man kommer hem är man supermotiverad att hänga med lilleman och inget är jobbigt. Tror att han mår bäst av det också. Dessutom får man klä upp sig två dar i veckan och en superduper bra sak till är att plånboken mår bra att det med =) Snacka med chefen om halvtid eller nån dag i veckan vet ja =).

2011-09-16 @ 12:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design