Föräldrakurs

Guten morgen alles!

Ganska pigg idag, fast d hinner nog ändra sig kan ja tänka mig=/

Snart är det dags för föräldrakurs, kanske kan bli spännande. Men måste säga att det ligger väldigt dumt tidsmässigt, hade varit bättre att ha det på em, med tanke på att man missar rätt mkt av jobbet. Men men inte mkt att göra åt, ska bli kul och se vad en föräldrakurs innebär och om det ger ngt.

 

Notis:

Har på mig städrocken idag och ja känner verkligen att det är ngt som fattas. Kanske hade varit snyggt med ngn accessoar till, typ en dammsugare el dammvippa el ngt liknande...


Kommentarer
Postat av: Malin

Om du int redan vet det så har man rätt till föräldrapeng när du är på föräldrakurs :) Om det är tillfällig FP eller vanlig vet jag ej, kolla upp det med FK :)

2011-02-10 @ 10:14:24
URL: http://moojliin.blogg.se/
Postat av: Malin

Aokey :)



Yes, blev en liten till, hihi :)



Man får ta ut föräldrapenning 2 månader innan beräknat datum, så from den 6/2 kan du ta då juh. Men se till att FK får in alla papper och att allt blir registrerat så du kan börja planera in den. Barnet behöver inget personnummer, plockar man innan så står det "barn med beräknat födelsedatum ..."

Kan tänka mig att det förvirrande, kommer ihåg när jag själv var nybörjare, hehe. En massa man ska hålla koll på :)

2011-02-10 @ 13:10:10
URL: http://moojliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design