Nyårsmenyn

Nu är det verkligen inte många dagar kvar på detta året. Jag kan inte riktigt förstå vart detta året tagit vägen. Det har gått i en rasande fart, men vilket år sen=)! Det ha varit rätt tufft men kan säga utan att tveka att det varit det bästa o mest spännande året i mitt liv o jag har vuxit en hel del som person.

Hur som haver, ett par dagar kvar tills det är dags att välkomna ett nytt spännande år. Och det ska vi fira tillsammans med 8 vuxna, 5 barn och en vovve.  Kommer nog bli riktigt lajbans, både för barnen o för oss. Kommer själv ihåg hur det va när jag va liten, nyårsafton o påskafton va ngt man längtade efter. Alla vi barn lekte som tusan, smällde smällare, fick vara uppe hur länge vi orkade o åt godis som vi aldrig fått ngn mat tidigare. Nu är ju oliver fortfarande väldigt liten o de andra barnen är ju inte direkt lastgamla heller men tror de kommer ha riktigt kul allihop ändå=).

Nyårsmaten är ju oxå ngt att se fram emot. Vi kommer ha precis som de flesta andra, en 3 rättersmeny.
Till förrätt blir det toastskagen, men till huvudrätt blir det ngt annorlunda i år, vi ska grilla. Yes grilla, lite olika kötter o till det blir det bla potatisgratäng o en massa olika såser kalla som varma. Menyns avslutas med kladdkaka om jag förstått det hela rätt. Ska bli så gott!!!



(bild från google)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design