en kram är det enda som behövs?

Vaknade kvart i fyra i morse och kunde inte somna om. Låg bara och vände och vred på mig och mkt bara malde i huvudet. Ångest kallas sånt. Och det är det värsta jag vet. Hatar den känslan.

 

Helt sjukt vad känslorna förstärks med lite alkohol i kroppen. Saker som man egentligen inte bryr sig om alls i vanliga fall, kommer på tal och man blir påverkad av ngn kommentar som sedan växer och gror till ngt som inte är annat än löjligt.

Det finns lixom inget mellanting, utan det är antingen älska eller hata, hata eller älska. Jag försökte älska hela kvällen och det gick bra fram till kl 1 ungefär sen började jag hata en smula.

 

Finns egentligen ganska mkt som kan förhindra att det blir just så. Man kan lära sig att ignorera även under alkoholens påverkan (hur lätt det nu är), sluta lyssna, sätta munkavel på munnen eller så är det enda som behövs kanske är en kram och en komplimang som visar att osäkerheten är onödig.

Som tur är lär man sig av sina misstag så man inte begår samma misstag två gng.
Ta allt med en nypa salt, speciellt under alkoholens inverkan....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design