Sover alla försvarsadvokater gott om natten?

Ibland undrar jag hur försvarsadvokater kan vara just försvarsadvokater. Kan de verkligen sova gott om natten när de vet om att de försvarat första klassens svin? Leif Silbersky brukar ju tex alltid ha en sådan roll, antagligen för att han är en skicklig advokat så brukar han ju ofta representera avskummet i kända mål som figurerar mkt i tidningarna.

 

Men det är inte han eller ngt sånt mål som jag reagerar på idag utan jag läste en artikel på värnamo.nu om en tjej som blivit intryckt mot ngn vägg av två killar som lyft upp kjolen och dragit ner linnet på henne, filmat hela händelsen och sedan spridit filmen.

Att de två snorungarna borde lära sig lite vett och att det de gör är tillräckligt hemskt men att sedan försvaret, alltså vuxna människor, enligt artikeln hävdar i princip att ”flickan får skylla sig sj” är ju helt sanslöst. Kom igen vi lever i 2010, menar de verkligen det de säger?

Ja vet de gör bara sitt jobb och ja vet alla har rätt till en advokat bla bla bla.

 

Men kan verkligen såna här försvarsadvokater gå hem och vara stolta över vad de åstadkommit på sitt jobb under dagen och sova med gott samvete när de vet med sig att de praktiskt taget ha sagt att sexuellt ofredande är ok. Att när en tjej har urringat på sig så är det ok för en kille att dra upp linnet och tafsa lite?Eller vart går gränsen? Är det skillnad på folk och folk? 

 

Har fler åsikter och tycker en hel del mer om denna saken men dags att avsluta detta inlägget för ja blir bara sur när jag tänker på det. Och när vuxna människor resonerar att flickan får skylla sig själv så är det inte konstigt att världen ser ut som den gör.

Ibland undrar jag som sagt bara hur försvarsadvokater kan vara just försvarsadvokater!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design