Sveriges rättsystem är ett skämt

 

Igår dömdes de två ungdomar som tagit Therese Johansson Rojos liv. Åklagaren hade yrkat på 4 års sluten ungdomsvård. Om jag förstått det rätt så är det max straffet för en minderårig?!.

De har planerat och genomfört ett mord på en 16 årig flicka och de får bara 1 år och 8 mån. Vilket jäkla skämt. Vad är det för hån? Är inte ett människoliv värt mer?

 

Jag förstår att det inte spelar ngn roll vilket straff de får för Therese kommer inte tillbaka ändå men när man begår en sådan här handling ska man dömas där efter. De borde få maxstraffet(minst) på 4 års sluten ungdomsvård som motsvarar livstid för en vuxen.

 

Men de enda som dömdes till livstid, är Therese anhöriga, de dömdes till livstids sorg!Vad är rättvisan i det här?
 Sveriges rättsystem är förjävligt!



bild lånad från Therese minnes blogg
www.minneavtherese.blogg.se











Kommentarer
Postat av: M / blondinen

håller med !

det där är helt sjukt.

tycker så himla synd om

bla tjejerna , thereses

kompisar som bloggar om sorgen...

<3

2009-10-27 @ 10:47:42
URL: http://brunettvsblondin.blogg.se/
Postat av: ebba

instämmer, det är helt otroligt.

hallå okej jag kännde inte Tess men hon verkade vara en så underbart värmthjärtad tjej, vf skulle de just hända henne? och dedär med straffet som kommer vara i 1 år och 8 månader är ju skamligt!



jag följer minnesbloggen som hennes kompisa skriver och man kan ju inget annat säga än att de är otrolig..

dom tjejerna är verkligen starka. önskar bara själv man skulle ha såna vänner som dom.

Therese är säkert otroligt stolt över dom och aaa, den finns fler som saknar henne.



/ till mördarna kan jag knappt en skriva en kommentar, tycker bara det är för jävligt hur man kan utföra ett sånt här dåd och sen bara få ett så extremt kortfattat straff.

(omännskligheten är sjuk)



tack för att jag fick skriva här, skönt att få skriva av sig lite då & då.



Vila i frid Tess, du är säkert en vacker ängel & glöm inte att dina nära o kära alltid kommer att älska dig för den du är.

2009-10-27 @ 14:08:34
URL: http://ebbaaoliiv.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design