nöden har ingen lag

Sägs det iaf men det stämmer ju inte. Läs den här artikeln så får ni se.
tycker det är helt sjukt och sveriges rättsystem skrämmer mig ännu en gng.
 
Vad hade hänt om han inte hade kommit?Hur ska man reagera när ngn blir överfallen? Om det ska få såna här påfölder kommer ju folk att tveka innan de ingriper hädanefter.

1 års fängelse för att han hjälpte en kvinna i nöd medan idioten som överföll kvinnan fick villkorligt. Hade detta varit 1 april hade jag tagit det som ett skämt!
 
Ska man tveka innan man hjälper någon som blir överfallen eller vad är det frågan om?
Antagligen så skulle den här mannen knackat den här idioten som överföll kvinnan på axeln och säga,ursäkta herrn man får inte ta stryptag!
Nää det är ju klart som korvspad att idioten skulle ha både en och två smällar.
 
Jäkla konstigt att inte kvinnan åker på skadestånd oxå eftersom idioten kanske fick ont i fingrarna genom att strypa henne eller fick tinnitus när hon låg på tutan!
 
Sverige har ytterligare en gng bevisat att rättsystemet är ett skämt!

Kommentarer
Postat av: josse

jag håller med...helt sjukt..

2009-11-04 @ 15:44:17
Postat av: Emmelist

hehe nej det är sant. å då ska jag nog inte fråga vad det innehåller heller :P

2009-11-04 @ 18:51:33
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design