Plus/minus

PLUS

Spanien

Längtar som tusan tills nästa vecka då vi beger oss till Spanien. Ska bli riktigt skönt att komma iväg från Värnamo och den här bubblan. Det bästa med resan är att jag och camilla ska åka iväg tillsammans. Vi har inte varit utomlands ihop sen sommaren 2006 då vi va i Bulgarien! Sol, mat och vila tillsammans med en hel del syskon prat, underbart!


Sms

Om du inte redan visste att jag är sjukt besatt av sms så känner du inte mig! älskar att få sms och speciellt när det står ngt gulligt. Mer gulliga sms åt världen tycker jag. Alla har tid att skicka iväg ett sms där det tex står att man saknar ngn eller tycker om eller vad personen i fråga betyder. Alla har 1 minut över för såna sms och det lyser verkligen upp vilken trist dag som helst!


Glada och positiva människor

Älskar glada och positiva människor. Finns det något mer smittsamt än ett leende?! Det är ju bara jobbigt att gå runt och vara sur och negativ hela tiden vilket man egentligen inte kan tro eftersom det är så många som går runt och surar för ingenting. Tänk på att ett leende kostar mindre än ett elektriskt ljus och ändå lyser det upp mer i ett hem!


MINUS

"felfria människor"

Prata bakom ryggen på varandra är vi människor riktigt duktiga på och vad jag förstått har det varit ganska mkt sånt de senaste veckorna hitan och ditan. Och oftast är det alla andra det är fel på, alla utom mig själv. Många resonerar så, även jag vilket är helt fel! Istället för att berätta för andra att den eller den gjorde fel eller att det va så dålig stil osv så hade det ju varit bättre att berätta för personen det handlar om. Hur ska denne annars veta att han gjort fel och kunna ställa allt till rätta? Vi tror visst ibland att vi är helt felfria, jag också, men saken är den att vi inte är annat än mänskliga! Och att fela är mänskligt!

  

  

Kedjebrev som ljuger

Älskar att få mail och gulliga kedjebrev. Men kedjebrev som ljuger hatar jag. Skicka du detta vidare så går din önskning i uppfyllelse. Fick ett sådant i morse och min sk önskan skulle gå i uppfyllelse efter 25 min. Men har fortfarande inte märkt något! Vågar ju inte heller ignorera dem ifall de nu skulle stämma, lite skrockfull är man ju allt!


Diskussionen i lördags

Vissa diskussioner ska man inte ta under alkoholpåverkan och den i lördags är en sådan. Totalt onödig, löjlig och alla hetsade upp sig helt i onödan. Jag var en av dem som tog åt mig och hetsade upp mig alldeles för mkt. Jag ber om ursäkt för att jag hetsade upp mig och jag har ingen annan ursäkt än att det var alkoholen som gjorde att jag tog åt mig! Jag och syster har visst ytterligare en likhet;)


  

Kom ihåg, kasta inte sten i glashus!


Kommentarer
Postat av: LaLizita

Heeej! Im back! :)

Helgen i sthlm va riktigt nice!

Du förstår inte vad avis jag blir av din spanienresa! Glöm inte att fota ihjäl dig!

Visst är gulliga sms helt underbara att få! Jag är också en sån som älskar att messa. Ringer nästa aldrig till nån utan bara messar :)



Trevlig kväll och stressa inte så mycket!

Kram

2009-05-25 @ 15:35:11
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Peter

Hejsan,



Hmm, undrar om det var du som kommenterade på bloggen för en stund sen? Annars var det en anonym jäkel :-)



Det är bara fint med mig. Lite trött och så och det är konstigt då jag inte druckis så mycket alkohol i helgen o inte heller sovit för lite men men :-) allt har varit kanon. Har mest grejat med pappa men även hunnit träffa några kompisar under några timmar också.



Hur är det med dig? Håller helt med dig när det gäller det där med "felfria människor"! Svårt att ta en konflikt kanske men det finns ju så många olika sätt man kan säga saker på också.



Vad var det för diskussion i lördags? :-)

Förresten, det låter nästan som du o mg är tillsammans nu? :-)



2009-05-25 @ 16:28:10
URL: http://peternordin.blogg.se/
Postat av: vesna

hej :D



allt bra?



hade de riktigt roligt i Kina, de va annorlunda, vrkligen.. tipsar alla och åka dit.. verkligen värt varenda krona..

2009-05-25 @ 21:05:43
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Anonym

fy fan vilken skit dag jag har haft e så förbanad ring mig så berätta jag....Skulle kunna pip någon just nu!

2009-05-25 @ 22:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design