En msk gnäll med massa citron


  • Vet att jag säger det varje år vid den här tidpunkten men jag vet inte hur jag ska klara av den här årstiden. Jag håller redan på att frysa ihjäl och vi har knappt kommit halvvägs. Sedan är det ju så mörkt och dystert ute hela tiden. Jag är som sagt inte gjord för det här klimatet behöver sol och värme! Om ngn ger mig ett badkar kanske jag blir lite varmare och lite gladare!
  • Är riktigt trött på den vandrande gucci parfymen jag stöter på varje morgon. Det är en doft som jag inte klarar av alls. Hade den parfymen för flera år sen och den känns rätt söndertjatad. Men om man nu ska envisas med att använda den så gör omvärlden en tjänst, SNÄLLA duscha dig inte i den!
  • Dagens citron går till säljaren som kom hem till mig igår och skulle lura på mig ett uppslagsverk. Såg väldigt intressant ut med alla fina bilder osv men kände att jag inte ville lägga några pengar på det just nu utan ville tänka lite på det. Från att vara super trevlig och skämtade mellan varje mening förvandlades den här Växjö säljaren till en riktig surskalle. Och förklarade bestämt för mig att det är nu eller aldrig för att det är inte så att jag kommer vakna upp en dag nästa vecka och inse att jag behöver ett uppslagsverk. Frågade vänligt om han kunde lämna kvar ngn sorts broschyr då eller ngt men det kunde han absolut inte för är jag inte intresserad nu kommer jag inte bli det heller och de kan inte dela ut en massa broschyrer till höger och vänster för det kostar alldeles för mkt. Jaha då får det vara då sa jag och tänkte att de här uppslagsverken måste ju sälja kanon bra eftersom de inte ens har råd att lämna ett litet papper till mig ifall jag ångrar mig. Eller vem vet de kanske bara värnar om miljön! Surgubbe!


Kommentarer
Postat av: Jonna

rMorgon :) Bara bra med mej! DU?

2008-10-28 @ 12:49:42
URL: http://jth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design