Säker stil

Jag vet att jag tjatar lite väl mycket om denna bok, men det kan inte hjälpas - jag gillar den skarpt! Nu har jag läst igenom hela och är lite mer säker på hur jag ska tänka angående min garderob och kommande klädinköp. Jag ska uppdatera min basgarderob så smått och detta bör du tänka igenom innan uppdateringen av din garderob.
(Frågorna kommer ifrån boken)

Beskriv din vardagsuniform, som du helst vill att den ska se ut?
Diskret o prydlig.

Vilken känd person identifierar du dig med stilmässigt?
Identifierar vet jag inte om jag gör men jag älskar jennifer Anistons outfits och även hennes karaktärs i vänner : Rachel Greens, de senaste säsongerna, och hade gärna haft hennes garderob.

Bilder fr Pinterest 


Vilket plagg eller vilken typ av textil kvalitet gillar du absolut inte?
Velour - alla gånger. Och ni får aldrig se mig i ett par foppatofflor. Usch.

Vad är det som alltid blir hängande , nästan oanvänt, i din garderob?
Alla dessa skrikiga färgglada plagg som jag köper bara för att försöka komma ifrån de vanliga neutrala plaggen. 

Vilket plagg har du (ärligt) så mycket av att du borde förbjuda dig själv att köpa fler?
Skulle vara den svarta kavajen.

Vilken färg bär du oftast ?
Svart

Vilken är din älsklingsfärg som du alltför sällan bär?
Rosa


Vilket festplagg har du alltid, genom åren, känt dig riktigt snygg och stark i?
Den lilla svarta. Ett plagg som du inte kan, enligt mig, få för många av.

Har du något signatursmycke - och isåfall vilket? Om inte, vad skulle du vilja ha?
Det skulle vara min förlovnings- och vigselring. Dem går jag aldrig ut utan!

Om du fick välja en handväska gratis, vilken som helst i hela världen, vilken skulle du ta?
En chanel boybag! Älskar den och den hade varit rena drömmen att få ha i sin ägo.

Bild från Pinterest 



Vilka märken representerar dig både stil- o prismässigt?
Inget speciellt märke. Köper inte kläder efter märke utan det jag gillar, oavsett märke.

Vilken butik handlar du allra mest i?
Jag är dessvärre en av dem som inte gynnar sin hemstad, utan handlar mest på nätet. Dels för att det är smidigt, enkelt och går att göra dygnet runt i vilket skick man än är i. Sen är det väldigt skönt att kunna shoppa hemifrån för en sån som mig som emellanåt inte vill gå ut och träffa massa folk. En favoritsida där jag handlar mkt är Boozt.com 

Se över dina skor, vilken klackhöjd trivs du bäst i?
Klacken ska vara 6-8 cm hög. Då känner jag mig lite finare, hållningen blir bättre och det är en klackhöjd som jag kan ha hela dagen utan att det blir jobbigt. Jag är imponerad av de som kan och orkar gå i klackar som är 10-12 cm utan att bryta fötterna av sig - det är dock inget för mig! 

Garderoben fortsätter jag att rensa ut så smått o nästa steg är att ta och göra en budget inför de köp jag behöver för att uppdatera min basgarderob. Det kommer ta tid att bygga upp den samt kosta men det är det förhoppningsvis värt i slutändan. Ett litet kom-ihåg tips till mig och er :  basplagg får kosta lite mer och är det ett trendplagg låt det kosta mindre! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design