Olivers första fotbollsträning

Igår var det dags för olivers första och mkt efterlängtade fotbollsträning. Han va så laddad och var klar att åka redan en timme innan det var dags.

Oliver o kusinen milo

Jag: ska det bli kul att börja spela fotboll?
O s ögon glittrar när han svarar ja
Jag: så kanske du lär känna några nya kompisar oxå. 
O: vilka då?
Jag: det vet jag inte, vi får se när vi kommer dit. 
O säger uppspelt: tror du Messi kommer att vara där?


Jag var dock en aning tveksam om han var mogen för att börja spela. Eller mogen o mogen men han är väldigt lik mig när jag var liten dvs blyg osäker och obekväm i nya situationer. När han kommer in ngnstans så är han rätt tyst o försynt, suger in alla intryck innan han bestämmer sig för vad han ska göra.


Det var lite som jag trodde. Det va lite läskigt med så många nya ansikten o massa nya intryck på en gång så han var rätt blyg. A fick gå jämte på planen som stöd annars hade han nog inte vågat. Och det lär han nog få göra de kommande gångerna oxå innan O känner sig helt bekväm i den sk fotbollsträningssituationen. O va heller inte den enda som tyckte det var lite jobbigt. Det är iofs inte så konstigt om de små blir blyga när det är så nytt och så många nya ansikten.

Men att det va lite läskigt och att nervositeten tog över så tror jag ändå att han tyckte det var väldigt kul då han sedan under resten av dagen spelade fotboll och visade vad de gjorde på träningen. Och det trots att inte Messi va på värnamo södras träning!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design