5 saker från barndomen. Minns du?

Dessa pennor älskade jag, luktade gott gjorde de oxå men det gick inte skriva speciellt snyggt med dem(gör jag iofs inte ändå). Största lyckan var när du lyckades få ner flera stift/färger samtidigt.

Dessa var däremot en hit. Slapp vässa och av ngn ankedning kunde tom jag få till en läslig stil emellanåt. Hade ett flertal i mitt pennfack. 

Hade tre st sk polly pockets. Så söta men betydligt gulligare att titta på än va det va kul o leka med dem. De gjorde sig helt klart bättre på hyllan!

Jag minns inte vad dessa hete. Men glodde på alla dessa figurer som fanns på bilderna det gjorde man. Om och om igen....

En dröm gick i uppfyllelse när man fick en speldosa med en dansande ballerina.  Där man kunde förvara alla sina fina pärlhalsband och oäkta silverarmband samt sina fina öronhänge med dinglande nappar. 


Det är så roligt när man springer på all dessa nostalgigrejer på nätet och jag kan inte låta bli att le och känna en lycka. Lycka över att jag hade min barndom innan teknilogin tog över helt.
Bilderna är lånade från Veckorevyn. 


Kommentarer
Postat av: Elin Gåhlin

Pennorna och polly pockets minns jag mycket väl från sjuårsåldern haha! Vilken roligt inlägg!:)

2015-05-21 @ 22:25:31
URL: http://elingahlin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Den röda apparaten heter viewmaster! Köpte en på Tradera på X antal år sedan 😉 riktig nostalgi!

Svar: Viewmaster! Tack :). Kul att man fortf kan få ta på såna :).
Linda

2015-05-22 @ 05:16:38
Postat av: Anonym

Ja, men jisses vilken igenkänningsfaktor 😄😄
Jag har haft allt detta med, utom den man tittar på bilder med.
De där små boxarna m inredning och dockor hade jag helt glömt, men sjukt kul att se igen.
Ha en fin dag.
Kram Emelie

Svar: Tack detsamma :) kram
Linda

2015-05-22 @ 12:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design