Diskussion med Oliver ang jobb

Som jag skrev tidigare så är det lite av en fixardag här hemma denna fredag. Oliver hjälper ju såklart Alex med att klippa häcken o jag håller till inomhus med diverse. 
Efter en stund kommer Oliver in.

Mamma varför jobbar inte du?
Sätter mig ner och förklarar att jag börjar ju jobba igen om några dagar. 
Meen alltså du jobbar ju inte här hemma. Med löv o så.
Fast jag jobbar ju här inne med tvätt, städ, matlagning och en massa annat, säger jag.
Men det är inte samma sak. Du är inte duktig på att jobba. När du sätter upp ett fönster då är du duktig!

Tack för den unge! Att du har rena kläder, mat på bordet o ett försök till ett städat hem ger tydligen inte lika mkt som att tex klippa häcken, eller sätta upp ett fönster. Vi kanske ska skifta sysslor här hemma ett tag så han ser att jag oxå jobbar minsann. 😉

Min goa sketunge ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design