Ahlgrens pannacotta

Till kvällens efterrätt så testade jag ett recept som jag hittat hos jennysmatblogg. En pannacotta med ahlgrens bilar.

En väldigt enkel efterrätt som bara innehåller två ingridienser. 
Ahlgrens bilar och grädde



Sortera bilarna färgmässigt.
Värm upp ca 1,5 - 2 dl grädde i en kastrull och häll i 25-30 st sorterade bilar, rör runt tills de har smält.
Häll upp i ett glas och låt stelna i kylskåp i ca två timmar. Gör sedan samma sak med nästa färg.
Toppa med några bilar!
Gör gärna små portioner då det är väldigt mäktigt.

Måste erkänna att detta inte va någon efterrätt i min smak. Det va lite för sött och jag är egentligen inget större fan av ahlgrens bilar överhuvudtaget. Så jag föredrar den gamla hederliga vanilj och chokladpannacottan.
Men den är himla fin att titta på och jag kan tänka mig att den gör succé på barnkalaset.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design