Äta bör man annars dör man

Då inspirationen har trytit här hemma när det gäller matlagning så följde jag Emelies tips om att gå in på ica matkassen för att få lite nya tips. Och jag hittade en hel del intressanta recept som jag tänkte testa framöver.
 
Testade faktiskt ett nytt recept redan igår då det innehöll mkt bra ingredienser, vilket alltså betyder att vi hade dessa ingredienser hemma och slapp handla igen. Dessutom gillar jag recept som innehåller saker som man normaltvis brukar ha hemma.
 
En pasta och kycklinggratäng som innehöll...
 
 
 
Pastaskruvar
Kyckling
Plommontomater
Salt
Svartpeppar
Maizena
Matgrädde
Mjölk
Riven ost
Gul lök
 
Inga konstigheter alls och det gillar vi, ett bra vardagsrecept med andra ord.
Kommer absolut att göra detta igen men nästa gång ska jag ha mer coctailtomater och riven ost. Övnng ger färdigehet....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design