Att göra skillnad

För ett litet tag sen så skrev ja ju ett inlägg här på bloggen om att göra skillnad - att göra ngt för ngn annan. Att ha möjligheten att göra en god gärning och att kunna få hjälpa ngn annan betyder väldigt mkt för mig.
Och jag blir djupt imponerad och har stor respekt för de som lägger ner tid och engagemang för att faktiskt göra skillnad.
 
Emelie som bor på samma gata som jag, har kommit på en jätte fin idé. Den 17e november kommer hon mfl att anordna en loppis där alla intäkter kommer att gå oavkortat till barncancerfonden. Och det som inte säljs under lördagen kommer att skänkas till Erikshjälpen
 
Detta är ju ett ypperligt tillfälle för er alla att passa på att göra en ordentlig höstrensning där hemma och skänka det som ni inte behöver till loppisen. Det kan vara textiler, kläder, leksaker, husgeråd mm (ingen elektronik eller möbler) Är du intresserad och vill veta mer gå då in på hennes blogg där det kommer att komma mer info inom kort.
Tycker att detta är ett jätte bra initiativ av henne och tillsammans kan vi faktiskt göra skillnad.
 
 
Kom ihåg att, Ingen kan göra allt men alla kan göra ngt!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack för ditt fina inlägg.. Blir nästan lite rörd..
Men det är så sant, alla kan göra något litet och tillsammans gör det skillnad.
Tusen tack för marknadsföring av vår loppis. Kan jag maila dig det jag la ut på Instagram? Så kanske du kan skriva ut/maila vidare till dina kollegor??
Kram

2012-11-01 @ 22:47:52
URL: http://ecarlssons.blogg.se
Postat av: Malin

Vilken fin tanke av henne!

2012-11-04 @ 07:48:45
URL: http://moojliin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design