Språkkunskap

Språk är något jag alltid tyckt varit väldigt roligt. Det är något jag varit väldigt intresserad av ända sen tidiga tonår därav valet för just språklinjen senare på gymnasiet. Tyska, italienska spanska o lite mer engelska var språken jag läste. 

Språk har som sagt alltid fascinerat mig,  både genom att kunna förstå vad andra säger dels genom att kunna göra sig förstådd utomlands. Spanskan o italienskan var mina favoritämnen, två väldigt fina språk. Tyskan var däremot ingen större favorit även om det sas att det va det språket man skulle ha mest användning för.  Ville även läsa teckenspråk men det blev aldrig någon klass av det. 

Då jag insett hur enormt dålig jag faktiskt är på språk idag så hade det varit roligt att friska upp minnet lite genom att läsa en kurs.  Om man ska tänka mest matnyttigt så hade det bästa varit att läsa en engelska kurs , inte en nybörjarkurs utan mer en kurs om vardaglig fraser mm. Men samtidigt hade det varit himla kul att friska upp minnet från italienskan o spanskan. Det skulle tex vara kul att kunna lite spanska inför Mallorcaresan som sker i sommar.  
Får titta lite närmre på vad som finns, men kanske att engelskan hade varit bättre att läsa. 
Hojta till om det är ngn som är sugen på att ta en kvällskurs! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design