Säker stil

Jag älskar min nya bok, jag riktigt längtar tills ikväll då jag får läsa lite till. Den är fr.om. nu min handbok här i livet när det kommer till kläder och den här veckan kommer det bli en rejäl garderobsrensning här hemma. Vissa plagg kommer läggas ut till försäljning men det mesta kommer att skänkas bort.


Det pratas om vikten att välja kvalité framför kvantitet och det är ngt jag blivit bättre på med tiden- men såklart kan bli bättre på. Man får för det mesta vad man betalar för och oftast är det tyvärr någon annan som får betala istället. 

Något jag kan bli betydligt bättre på det är att verkligen tänka efter före ett köp. Får lite ångest o det dåliga samvetet är ett faktum när jag tänker efter vilka onödigt dyra klädinköp jag gjort i mina dar, på sådant som jag egentligen inte behöver.
Fr.o.m. nu ska jag satsa mer på att bygga upp min basgarderob ordentligt och tänka efter lite mer inför varje köp.

Visst jag älskar shopping och jag kommer definitivt köpa en hel del onödigt framöver oxå, men försöka går ju alltid. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design