Ketchupeffekten

Något har hänt med våran lilla tjej den senaste veckan. I stort sett har hon varit en liten tjötmaja sen hon kom till oss men man har aldrig förstått va hon har sagt. Visst hej, hejdå, mamma, pappa titta, mormor,ja nej, glass, där, och liknande vanliga ord har hon sagt men nu har det börjat hända mer.
Den senaste veckan har det varit lite av en ketchupeffekt och hon har spottat ut nya ord.  Inte helt korrekta visserligen men ändå ord som man förstår.

Några av de senaste nya orden är:

Om - kom
Oviver - oliver
Ossa - mössa 
Ova - sova 

Dessutom har hon börjat spela fotboll. Jag får inte vara med utan det är bara pappa som får spela. 
- om pappa, säger hon och sparkar bollen till honom. Närmar jag mig säger hon nej stoppar mig o pekar på en stol i köket där jag ska sätta mig. 


Pappas flicka 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design