Stockholm

I födelsedagspresent fick A bla en hemlig resa utav mig. Han visste när vi skulle åka men inte vart. 

Den hemliga resan började i fredags då tåget tog oss upp till vår fina huvudstad.  Vi kom upp vid tolv och checkade först in på hotellet - Scandic sergel plaza. Läget va toppen men själva hotellet var rätt slitet. Det skulle visst stänga för renovering nu i november och det är väl behövligt. Men läget, det va toppen!

I det stora hela så spenderade vi dagarna med att äta gott, dricka gott och shoppa! Precis så vi älskar att spendera dagarna då vi åker bort. Vi hade faktiskt velat vara lite kulturella nu när vi för en gng skull var i Stockholm utan barnvagn. Men det hanns helt enkelt inte med!

På fredagen hade jag bokat bord på en tapas resraurang - Aqui tapas o bar. 

10 olika små rätter - knappt så det fick plats på bordet.

Aqui - är verkligen en restaurang jag varmt kan rekommendera. Utbudet på menyn var enormt och riktigt god. Dessutom hade personalen humor och va riktigt trevliga. 



Sen åt vi även gott på Paolo Robertos restaurang samt på en mysig restaurang i gamla stan där jag även ätit förut. 



Att åka tåg har sin charm och det kan tom vara riktigt mysigt - när det går som det ska. Tyvärr är förseningar o problem när det gäller SJ mer en vana än en ovana och det var inget undantag igår när vi skulle hem. 2,5 timme efter vi skulle varit hemma kom vi innanför dörren och att sitta och glo på en tv-skärm där de skjuter upp avgångstiden tio minuter i taget tar på krafterna. 

Trots det så hade vi en underbar helg och jag känner mig verkligen fulladdad med ny energi. 

Kommentarer
Postat av: Emilia

Vilken underbar helg 😍😍

Svar: Väldigt härligt 👏☺️
Linda

2015-11-02 @ 20:30:15
Postat av: Karin

Såå himla gott - det va ni väl värda!! <3

Svar: 😘
Linda

2015-11-03 @ 08:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design